gadgets Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 hei! har nå i lang tid plundret med pc'n min . av maskinvare; gigabyte n680sli-dq6 e8500intel core2duo oz ram 2x2gig 4gb ram geforce 9800gtx/9800gtx+ sli Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA 32MB cache har problemer med oppstart.. noen ganger får jeg blå skjerm og melding om at bios ikke ikke er kompitabel , acpi .. så jeg har flasha bios. loada optimal osv.. men sliter enda med den. Føler jeg har prøvd alt av innstillinger i bios. andre ganger får jeg disc read error i loadinga i oppstart.. kjørt en rekke minne feil programmer, disk programmer.,skjerm kort , til og med kjøpt ny disk men ,får samme feil. spørsmålet mitt er da.. ? er hovedkortet feilen .. ? håper på svar i og med jeg ikke er kompitabel til å finne feilen selv : ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hvilket operativsystem bruker du? Får du problemene under "BIOS POST"? (Fra det øyeblikket BIOS laster inn all nødvendig informasjon og instillinger), eller får du problemet når oppstarten av Windows setter inn? Du nevner ACPI som feilmelding? Har du prøvd flere instillinger ved ACPI? (Advanced Configuration and Power Interface) Prøv mellom S1 og S3. (Burde ikke ha noen stor innvirkning ved oppstart da dette først og fremst styrer strømsparingsegenskapene ved dvalemodus) Prøv å kjøre oppstart av PC´en flere ganger med kun nødvendig hardware koblet til. (1 skjermkort, 1 RAM brikke, 1 Harddisk) og se om samme feil oppstår. Endret 20. august 2009 av Slettet-rOwOH6vg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå