Audiosun Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei Har fått en datamaskin med lite utstyr. Tror ikke det er lydkort i den, fordi den lager samme "biipe" lyden uansett hvilken feilmelding som kommer. I det siste har jeg innstallert litt programmer osv som jeg skal bruke på denne og holder på å bi gal, så jeg trenger hjelp til å få denne lyden skrudd av. Lyden kommer fra inne i kabinettet. Det er en HP pc med windows XP pro. Prøvde å lete litt i den menyen som kommer ved oppstart, men fant ingen alternativ for å skru av lyd. Håper noen har noen tips å komme med, før jeg river av det lille jeg har igjen av hår på hodet. (Satser på at denne posten ikke ble feilplassert.) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Start > kontrollpanel > lyder og lydenheter > lyder tale og lydenheter > egenskaper for tale og lydenheter > lyder. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Start > kontrollpanel > lyder og lydenheter > lyder tale og lydenheter > egenskaper for tale og lydenheter > lyder. Prøvde dette. Krysset av for ingen lyder og den "biiper" fremdeles. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Da må lyden komme fra en av komponentene i pc-en. Skjermkortet? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Napp ut kabelen med "speaker" på hovedkortet, finnes sammen med Power / Resetknappene. Kan også på enkelte hovedkort slåes av i BIOS. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Dette må da være PC-speakeren? Når er det pipene kommer? Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Kan også på enkelte hovedkort slåes av i BIOS. Jeg var vel gjerne inne i BIOS, hvis det er den man kommer til under oppstart som har blå bakgrunn? Fant ingen valg om lyd der. Når er det pipene kommer? De kommer f.eks når jeg får spørsmål om jeg virkelig vil avbryte innstallasjon. Eller om jeg vil avslutte uten å lagre osv. Så jeg vil tro det er pc-speakern ja. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Gå inn i device manager, velg at den skal vise skjulte enheter og disable Beep under Non-Plug and Play Drivers. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Og lyden er borte! Takktakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå