Divra-Elo Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg trenger hjelp med noe fryktelig plagsomt. Vi har en Fujitsu Siemens Amilo L7320GW her i huset. Den trengte å formateres (bruker XP), men recovery-dvden er blitt borte på mystisk vis. Heldigvis hadde vi en annen xp-cd i huset, formaterte og hele pakka, men på den lå det selvsagt ikke drivere til skjermkortet eller nettverkskortet. (Ikke usb-er heller for den saks skyld). Jeg tenkte meg at dette ville være en enkel biff å fikse, bare gå inn på enhetsbehandling og oppdatere drivere gjennom windows update eller hva den nå bruker. (får nett via kabel,men det er det trådløse som er dødt). Men trikset virka altså ikke. Har installert flere andre OS i håp om at jeg skulle kunne finne navnet på skjermkortet, men det er visst håpløst. Er det noen som har peiling på åssen jeg kan få fiksa driver til skjermkortet til den pcen? Eller om noen har navnet på skjermkortet så jeg kan finne driver sjøl på nettet. Det er i hovedsak skjermen som er problemet, det trådløse nettverket funka med både Ubuntu og Windows 7. Skjermen var forholdsvis klikk på begge de Os'a også. Dessuten hang jo selvfølgelig Windows 7 seg opp, fordi pcen er en sliten gammal bæsj : P Den er iallefall et gedigent irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Etter litt googling fant jeg muligens skjermkortet? : UniChrome Pro IGP Siden du har brukt Ubuntu på den, hva sier lspci om hvilket skjermkort som er installert? Lenke til kommentar
Divra-Elo Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Etter litt googling fant jeg muligens skjermkortet? : UniChrome Pro IGP Siden du har brukt Ubuntu på den, hva sier lspci om hvilket skjermkort som er installert? Hei! Det var nok ikke akkurat den driveren, men nå er saken biff. Greide å finne en driver-cd, og da var det i orden. Men takk for all hjelpa uansett : ) Glemte å svare bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå