Nidaroo Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei! Trenger litt hjelp vedrørende kabler til hjemmekino anlegget mitt og alt det rundt det, for å få lyd/bilde. Er både hdmi, coaxial og scart muligheter, men hva er best? Er som sagt for både lyd og bilde.. Ser at det er stive priser, spesielt på hdmi kabler, og å betale tusenlappen for en kabel er uaktuelt. Hvis det lar seg unngjøre? Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) HDMI - High Definition Multimedia Interphace er helt klart best. Dette er den nyeste type kabelen, og er beregnet for HD-materiale. HDMI fører både lyd og bilde, digitalt, i en kabel. Anbefales på det sterkeste. En HDMI kabel trenger ikke koste mer enn 200-400kr. Sjekk på clas ohlson. HDMI brukes feks mellom tv og dekoder, tv og forsterker, tv og dvd/blu-ray spiller, pc og tv osv. Endret 20. august 2009 av unified86 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 1000 spenn for hdmi kabel ??!!! , bortkasta penger .. de selger på biltema, 150kr for 5m. gå for hdmi hvis det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvilke komponenter er det du har? Hva skal kobles til? Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24546 Bestilte meg 3stk nå. Blir ikke billigere. Lønner seg vel å ta alt som kan igjennom HDMI kabler? Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24546Bestilte meg 3stk nå. Blir ikke billigere. Lønner seg vel å ta alt som kan igjennom HDMI kabler? = Best mulig bilde og lyd + best mulig funksjonalitet (styring av lyd/bilde om utstyret har HDMI-CEC styring). Om du ikke har det siste, er ikke det så nøye Lenke til kommentar
tokland123 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Billig hdmi kabler funker bra, men skal du lengder 10 m eller lenger og kjøre full HD så må du litt opp i pris. Ikke alltid de aller rimeligste kablene fungerer da Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Kjøpte meg en Billig HDMI-Kabel på 10 meter fra Amentio. Skal hente den på Posten i dag, så kan komme tilbake med en test om den fungerer eller ikke (er jo ingen grunn til at rimelige kabler som selges ikke skal fungere ) Edit: Fungerte bra fra både PC'en min (HDCP support OK) og Blurayspilleren. Endret 9. september 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå