Gå til innhold

Windows enkel deling.

Anbefalte innlegg

Har fått ny bærbar PC, med vista obv. Ønske å overføra filer fra den stasjonære med XP te Vista, vanligvis har eg alltid brukt ipconfig + ip og start->kjør->\\ipadresse. Får isje dette te å funka me vistaen, så eg leste om dette "Windows enkel overføring" elns som du konne lasta ner te XP, og som i tillegg e innebygd i Vista. Har fått te alt eg ska på den stasjonære, men finne rett og slett isje windows enkel overføring eller ka fan på vistaen. Kor ligget programmet/kordan får eg tilgang te det?

Unnskyld for dialekta, postet dette på et annet forum også og valgte å kopiere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig møter jeg alltids på "problemer" med den innebygde file-sharing funksjonen i windows. Du kan alltids sette opp en FTP server på den maskinen som har filene du vil flytte på. Koble deg til den fra den andre maskinen og overføre over ethernet. Det finnes flere gratis "easy to install" FTP server der ute.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på mappen du skal dele og velg egenskaper. Gå inn på fanen deling. Velg å del mappen. Legg så til brukeren gjest og gi den full tilgang.

Får du ikke tilgang da er gjestekontoen deaktivert. Tar det senere om det da ikke fungerer.

Lenke til kommentar
dam.. Jeg vet hvordan man løser dette. det er alltid problemer men det er ikke så vanskelig. Jeg husker ikke hva jeg pleier å gjøre :dontgetit:

Edit: I'll be back if I remember..

koble pcene til det samme nettverket, og velg start, kjør, og skriv datamaskinnavnet slik f.eks: "\\Kristoffer-PC" og trykk enter. funker for meg:)

har aldri hørt om å bruke ipadresse, så sa bare hvordan jeg pleier å gjøre det.

Endret av Kris00011
Lenke til kommentar
dam.. Jeg vet hvordan man løser dette. det er alltid problemer men det er ikke så vanskelig. Jeg husker ikke hva jeg pleier å gjøre :dontgetit:

Edit: I'll be back if I remember..

koble pcene til det samme nettverket, og velg start, kjør, og skriv datamaskinnavnet slik f.eks: "\\Kristoffer-PC" og trykk enter. funker for meg:)

><

Du trenger ikke være teit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...