Karmany. Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hei PC'n har gått fryktelig tregt i det siste, og finner ikke noe Spyware, Ormer & annet snusk. Da jeg i går skulle spille ett spill sammen med venner måtte jeg slå av brannmuren, det var da problemene startet! Nå får jeg ikke påigjen brannmuren. Jeg bruker AVG, og søker nå, men det som gjør meg litt urolig er det att jeg ikke kunne huke av for att AVG skulle søke etter rootkits. Jeg har også lastet ned Malwarebytes' Anti.Malware som også søker. Logger kommer da den er ferdig. Hva gjør jeg videre? Eller hva kan jeg gjøre videre? Jeg må beklage att jeg ikke har så stor peiling på PC siden jeg kun er 14 år, hehe. EDIT: Logg for MBAM Malwarebytes' Anti-Malware 1.40 Databaseversjon: 2666 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 20.08.2009 21:14:23 mbam-log-2009-08-20 (21-14-23).txt Skanntype: Rask Skann Objekter skannet: 139108 Tid tilbakelagt: 20 minute(s), 16 second(s) Minneprosesser infisert: 0 Minnemoduler infisert: 0 Registernøkler infisert: 0 Registerverdier infisert: 0 Registerfiler infisert: 2 Mapper infisert: 0 Filer infisert: 0 Minneprosesser infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Minnemoduler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registernøkler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registerverdier infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registerfiler infisert: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully. Mapper infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Filer infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) EDIT2: Jeg har fått påigjen brannmuren nå. Kan noen gi litt info om det den fannt så jeg slipper slikt igjen? [K]armany Endret 20. august 2009 av Karmany1234 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei kjør veiledningen som er linket i signaturen min under (du kan droppe mbam og gå rett til COMBOFIX ) Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 COMBOFIX lager to bokser og noen pipelyder, samt en blå boks popper opp, ikke noe mer :| Samt att COMBOFIX sier att AVG kjører da jeg har lukket det, dvs att jeg har lukket det fra linjen nede til høyre. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 la den blå ruta kjøre det er egentlig et veldig spesielt program (er derfor mange som ikke "tørr" kjøre det ) hvis du har skrudd av beskyttelsen fra AVG og du hvet det så bare kjører du det Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Haha, kanskje derfor jeg lukket det så kjappt! Det er ikke noe AVG symbol nede til høyre, så jeg prøver! Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Den blå boksen lukker seg selv :S Jeg før først opp denne boksen, som jeg klikker ok i; Så denne, som jeg klikker nei i. Hva nå? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 hva står i boksen som du klikker nei i? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Ser du ikke bildet? :S Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 nei copy paste link til bilde du :s Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Her er linkene til bildene: http://i27.tinypic.com/10hszuo.jpg http://i32.tinypic.com/14300ug.jpg Btw, jeg besøkte sikkerhetssenteret, det viser att AVG fortsatt går selv om jeg lukket det. Hvordan slår jeg det av da det ikke er noe ikon nede til høyre? :| Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 du må trykke ja på den andre ruta står bare at hvis combofix ødeleger maskina di (1 av 1000 tildfelder) så er det din skyld Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Uff, det vet jeg ikke om jeg skal prøve, men serriøst, hva kan skje? Btw, vet du om noen gratis AV programmer som er bedre enn AVG, en kompis foreslår avast? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 det allerhverste som akn skje er at windows krasjer. men har bare oplevd det en gang og det var på kompisen min sin amilo data (mener det skyltes av at han ikke skrudde av norton og tok det som virus og da .. ja fucka alt seg ) av-comparatives.org eller sjekk noen av trådene som er oppe Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Takker og bukker! Siden AVG er litt rart nå så tror jeg jeg skal vente med å kjøre CF, heh Lurer faktisk på om det ble fjernet med MBAM Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) last ned http://www.gmer.net/ og kjør det og post loggen (ps bruk AVG removla toll som, du finner her til og fjerne AVG litt me renn vanelig : http://www.avg.com/download-tools ) edit: les veiledningen en gang til og bruk Hijack This istede for Combofix Endret 21. august 2009 av Submit Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Funker HT på 32bit? Skal se hva jeg får gjort, har lastet ned spybot og avira! som venter på å installeres og MBAM kjører slowscan nå Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 HJT funker i 32 og 64 bit Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Ok. Btw, da jeg skal inn på kontrollpanel får jeg denne: http://tinypic.com/r/241nhg8/3 Hvorfor det? :S Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 trykk på alt + ctrl + del - hvor mye minne blir brukt? og hvor mye minne har du på msakinen? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Avinstallerte mangen programmer, det funker nå. Sitter på en annen datamaskin, er ikke hjemme nå. Prøver videre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå