Trilidon Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hei. I år går jeg vg2 IKT som er et ganske slappt yrkesfag. Jeg bestemte meg derfor å ta påbygg som privatist i år samtidig. Fagene jeg tar er Norsk muntlig og skriftlig, nynorsk, påbygg historie, kroppsøving, Sosiologi og sosialantropologi og matte T2. Planen var å ta kroppsøving, sosiologi og sosialantropologi og historie til jul. og norsken og matten til sommern. Lurte bare på om noen har prøvd dette før og om det i hele tatt er mulig ved siden av vanlig skole? (har ingen allmenfag på skolen, bare IKT) Hvordan fungerer de forskjellige eksamnene muntlig og skriftlig? Hvor vanskelige/strenge er de på eksamnene? og funker det å ta flere eksamner samme semester uten at de kræsjer med tanke på datoer? Planen var å ta sonans nettgymnas som privatskole over internett. Noen som har noen tanker og/eller erfaringer rundt alt dette? På forhånd takk. Endret 20. august 2009 av Trilidon Lenke til kommentar
lOftr Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei. Det begynner å bli noen år siden nå, men jeg ble veldig trøtt av skole i VK2 og sa fra meg plassen på gymnaset for så å ta samtlige VK2(almenne fag) som privatist. Det var ingen eksamener som krasjet, og jeg er rimelig sikker på at de setter opp eksamensdatoene på en slik måte fortsatt. Når det gjelder arbeidsbelastning så er det egentlig bare opp til deg selv. Om du kan jobbe med fagene en 8-12 timer i uken burde du klare deg godt. Da jeg tok norsken var det en del ting som måtte gjøres, særemne osv. Jeg kan ikke si sikkert hva som kreves til påbygg, men kontakt nærmeste Sonans avdeling, der får du gratis samtale med en veileder. De kan sakene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå