Gå til innhold

Hjelp med jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18 år gammel student som prøver å skaffe meg jobb, men jeg har aldri jobbet før og dette blir min første jobbsøknad. Jeg lurer på om dette er bra nok jobbsøknad. Kunne noen hjelpe meg? gi meg noen tips? si hva jeg kunne forbedret eller fjernet fra søknaden min hittil?

navn, mellom navn og etternavn.

et-eller-annet-vei-nummer

postnummer-sted

Mobil: nummer

sted, 21. August 2009

Kiwi

adresse-til-kiwi

postnummer-sted-til-kiwi

Søknad om deltidsjobb på Kiwi

Jeg viser til samtale med dagligleder tidligere på sommeren. Med dette overleveres en søknad og CV.

For tiden bor jeg sammen med foreldrene mine, og går på skole-her VGS. Jeg er veldig punktlig og har veldig lite fravær. I fjordårets skoleår hadde jeg 0 dager og 15 timer fravær. Jeg er veldig pålitelig og ser viktighet i punktlighet.

Betegner meg selv som meget ærlig, ryddig og effektiv. Jeg arbeider veldig godt selvstendig og kommer veldig godt i kontakt med mennesker.

Dersom jeg blir tilbydd en stilling hos Dere har jeg mulighet for å arbeide etter skoletid i hverdagene og gjerne i helgene.

Vedlagt ligger CV.

CV

Navn: navnet-mitt-her

Adresse: adresset-mitt, postnummer-sted

Født: fødselsdato

Nasjonalitet: Norsk statsborger, foreldres-nasjonalitet foreldre

E-post: e-postet-mitt-her

Mobil: mobil-nummber-her

Sivilstatus: Ugift

Utdanning

Aug 2008 – d.d skolens-navn VGS Spesiell studiekompetanse

Språkkunnskaper

Engelsk: Flytende, skriftlig og muntlig

Vietnamesisk: Godt, muntlig

Personlige egenskaper

Ung student med arbeidslyst, ser viktighet i punktlighet og nøyaktighet.

Lærer raskt, og er rask og effektiv med stor arbeidskapasitet.

er det lurt om jeg tar med fraværet mitt? leste på nette om at det var bra at jeg tok med fraværet mitt hvis jeg hadde veldig lite fravær. syns kanskje begge er en smule kort? :S

takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19873487

Det første jeg vil pirke på er at du ikke bør bruke ordet 'veldig'. Det står "overalt" i søknaden din.

Ta gjerne med grunnskole under utdanning for å lage CV-en litt lengre. Jeg vil også anta at du snakker og forstår norsk, ta derfor med dette som språkkunnskap.

Det er nok ikke nødvendig å skrive nasjonalitet på CV-en. Jeg har hvert fall ikke sett det før, men kan kanskje være greit. Når det gjelder arbeid, så kan man nok ikke la være å ansette en person på grunn av dens nasjonalitet eller røtter.

I selve søknaden ville jeg ikke skrevet noe om fraværet, men sagt noe om at attester og vitnemål/karakterbok kan ettersendes ved videre interesse.

Helt nederst på søknaden kan du legge ved referanser. Det være seg tidligere arbeidskolleger eller sjefen. Ettersom du ikke har jobbet før, så er det greit å legge ved referanse til for eksempel venner eller familie. I referansen bør noe som dette stå:

Ola Nordmann Venn Tlf: 48 47 46 45

Avslutt så søknaden med:

Vedlegg: CV

Ble et par ting som du kan jobbe med her, men jeg har helt sikkert glemt noe.

Lykke til med jobbsøkingen!

Edit: Et par skrivefeil måtte rettes på.

Endret av Slettet+19873487
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487
ah, ok takker, men jeg leste om at det ikke var så lurt å ha med venner eller familie som referanse pga de kunne enkelt overdrive for meg

Det er sant, etter en liten tenkepause, så er det bedre å føre opp lærere eller rektor ved skolen du gikk på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...