Gå til innhold

Olympus telekonverter TECON-17

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvet TECON-17 på et Olympus C-7xx kamera?

Det hadde vært artig å sett noen bilder tatt med og uten denne konverter.

Det er litt for lite fokus/tester/brukererfaring på tilleggsutstyr som feks. linser til ikke speilrefleks kamera syntes jeg. Det er jo masse artig å få kjøpt der ute, som f.eks. VCT-D680RM stativ med remote control til Sony DSC-V1 :D

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Tcon 17 nå i tre uker. Sammen med mitt c-730 har jeg testet en del og så langt ser det veldig bra ut. Nå kan ikke jeg sammenligne med andre telekonvertere. men er veldig fornøyd med det som er tatt av bilder. Selv håndholdt med full zoom (17 X) får jeg sylskarpe bilder. I tillegg ser jo "ekvipasjen" meget imponerende ut bare å ha i hånden :-). Uansett så er dette en "vinner" utendørs (og du kan også ta innendørs).

Håper at dette kan være et svar noe på vei og jeg vil absolutt anbefale deg å anskaffe denne linsen; verden blir ikke som før............

C-730 entusiast

Lenke til kommentar
Gå til www.xd.no og under objektiver til digitalkamera vil du finne et vidvinkelobjektiv Wcon 0,7 som Olympus har levert.

Lykke til!

(men fullkomment blir det ikke før du har Tcon 17 ;-))

Fant den her men den var jo forholdsvis dyr? Eller er alle vidvinkelobjektiv så dyre? Har jo inntrykk av at originaldeler (i dette tilfellet Olympus sine) bruker å ligge høyt i pris..

Lenke til kommentar
Gå til www.xd.no og under objektiver til digitalkamera vil du finne et vidvinkelobjektiv Wcon 0,7 som Olympus har levert.

Lykke til!

(men fullkomment blir det ikke før du har Tcon 17 ;-))

Fant den her men den var jo forholdsvis dyr? Eller er alle vidvinkelobjektiv så dyre? Har jo inntrykk av at originaldeler (i dette tilfellet Olympus sine) bruker å ligge høyt i pris..

Inse det, gode linser er dyre :( Men jeg har nå endelig fått en 0,63x linse til mitt Nikon 4300, og så langt ser det veldig bra ut. 24mm - 72mm linse nå 8)

Lenke til kommentar
Har hatt Tcon 17 nå i tre uker. Sammen med mitt c-730

Pussig at det ikke står at den passer til C-730 på Olympus sin acessory matrix. Tecon-17 passer bare til C-740/750 står det....kan ikke stole på disse leverandørene :cry:

Artig å høre at den funket fint.

Hva med AF ? Blir den litt dårligere, spes i litt mørke ?

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...