Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva betyr "polyklonal"?

Bruker-88036

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

polyklonal, som har å gjøre med mange kloner (celler som kommer fra én utgangscelle, og som genetisk er helt lik utgangscellen). Uttrykket brukes særlig i motsetning til monoklonal, som brukes når celler fra bare én klon produserer antistoff. Etter en infeksjon eller vaksinasjon vil celler fra mange forskjellige kloner produsere antistoffer. Se også hypergammaglobulinemi.

Lenke til kommentar

Borreliose er altså ein infeksjon, med engang kroppen blir rammet av dette begynner den å produsere antistoffet lgM som videre angriper infeksjonen.

Vist du bare viser ein positiv lgM kan pencelin (antibiotika) være nok for å bekjeme infeksjonen, har du testet positivt på lgG i tillegg må du ha stereke antibiotika.

Endret av Fadeless
Lenke til kommentar
Borreliose er altså ein infeksjon, med engang kroppen blir rammet av dette begynner den å produsere antistoffet lgM som videre angriper infeksjonen.

Vist du bare viser ein positiv lgM kan pencelin (antibiotika) være nok for å bekjeme infeksjonen, har du testet positivt på lgG i tillegg må du ha stereke antibiotika.

Det står under prøveresultat: Borrelia "Total as - Positiv" og "Borrelia lgM - Positiv", så følger kommentaren som nevnt tidligere, deretter "Borrelia lgG - negativ".

Så da er det ikke den aller verste greia man har lest om da? Det er ikke mine testresultater, men en pjokk jeg er i nær slekt til.

Lenke til kommentar

Man blir jo veldig bekymret. Han ble innlagt på sykehus for undersøkelser første gang i April/mai engang fordi han hadde fått noen rykninger i hendene og bena, det kom i "anfall" på alt fra 10 min til flere timer, og var bra igjen i noen uker før det kom et nytt sånt anfall.

Fordi gutten tidligere er bitt av flott to ganger, i fjor sommer og sommeren året før så ble denne testen tatt.

Lenke til kommentar
Man blir jo veldig bekymret. Han ble innlagt på sykehus for undersøkelser første gang i April/mai engang fordi han hadde fått noen rykninger i hendene og bena, det kom i "anfall" på alt fra 10 min til flere timer, og var bra igjen i noen uker før det kom et nytt sånt anfall.

Fordi gutten tidligere er bitt av flott to ganger, i fjor sommer og sommeren året før så ble denne testen tatt.

Hvilken behandling har han fått tidligere?

Siden lgG var negativ så er det nok ikke flåtten som har skyld i rykningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...