banansplitt™ Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dette bør være rimelig enkelt men jeg får det altså ikke til. $string = preg_replace("#\[h3](.*?)\[\/h3\]#is", '<h3>$1</h3>', $string); Denne gjør jo da.. [h3]overskrift[/h3] om til.. <h3>overskrift</h3> Men det jeg vil er å gjøre.. <p>[h3]overskrift[/h3]</p> om til... <h3>overskrift</h3> Jeg har prøvd en del muligheter men jeg får jo kun feilmeldinger. Dette bør jo i grunn være rimelig enkelt, men hvordan? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hadde vel egentlig bare brukt strip_tags() før du kjører det gjennom preg_replace. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Nei for da fjerner den vel alle <p>'er. Jeg skal bare fjerne <p> rundt <h3>. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) $string = preg_replace("#(<p>)?\[h3\](.*?)\[\/h3\](</p>)?#is", '<h3>$2</h3>', $string); da? Edit: så til slutt problemstillingen. Endret 21. august 2009 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå