Gå til innhold

Ikari musa mi


Kulol

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte en Ikari Optical Mouse på World of Gaming(wog.no) i begynnelsen av januar. Det som skjedde var at musen ble dårlig og jeg hørte med butikken om det var muligheter at de kunne fikse den eller noe. De sa at de skulle sende det til Steelseries (produsenten av musen) for å høre om det var noe feil med den. De sa de skulle ringe meg etter 2uker til 2 måneder, de sa det kunne variere.

 

Men! Problemet mitt er at jeg dro ned dit etter 2 måneder, og skulle høre om "statusen", men selvfølgelig var butikken stengt. Uken etter prøvde jeg igjen, stengt da og. Hadde lest i avisen at det hadde vært klager på butikken også http://www.an.no/nyheter/article4423185.ece

 

Nå tenkte jeg for en måned siden, at jeg skulle prøve å ringe "sjefen" for firmaet som stod på gulesider, og gjett hva. Nummeret er ikke i bruk. Butikken er lagt ned også.

 

Kanskje litt rotete og mye skrevet, men håper du skjønner!

 

Har jeg noe krav på musa mi nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du finner ut om WoG har kjøpt den fra et norsk firma er nok ikke så lett å finne ut. Men for å gi et eksempel; dersom du kjøper en PS3 fra en forhandler, og forhandleren går konkurs, kan du med veldig stor sannsynlighet anta at de har kjøpt den fra Nordisk Film, som importerer PS3 til Norge. Følgelig kunne du rettet kravet mot dem. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg i din sak; har ikke peiling på om det er noen norske importører for SteelSeries.

Lenke til kommentar

Nordisk film var nok bare et eksempel, tviler på at de kan hjelpe deg med Ikari musa.

 

Vet du om butikken er konkurs eller om det bare er en avdeling som er lagt ned?

Dersom det er en avdeling som har lagt ned så retter du kravet ditt mot kjeden, dersom det er konkurs må du rette kravet ditt mot konkursboet(v bostyrer).

 

Leverandør/produsent kan nok ikke hjelpe deg i dette tilfellet med mindre varen faktisk er sendt inn til dem for reparasjon og den fortsatt er der.

Lenke til kommentar
Nordisk film var nok bare et eksempel, tviler på at de kan hjelpe deg med Ikari musa.

 

Vet du om butikken er konkurs eller om det bare er en avdeling som er lagt ned?

Dersom det er en avdeling som har lagt ned så retter du kravet ditt mot kjeden, dersom det er konkurs må du rette kravet ditt mot konkursboet(v bostyrer).

 

Leverandør/produsent kan nok ikke hjelpe deg i dette tilfellet med mindre varen faktisk er sendt inn til dem for reparasjon og den fortsatt er der.

Kanskje litt OT, men anyway: La oss si at en butikk i en kjede går konkurs, kan man da (juridisk sett) rette kravet mot en hvilken som helst annen butikk i kjeden? Har som regel oppfattet det slik at de tar imot reklamasjoner fra andre butikker i kjeden fordi det er praktisk for kunden, ikke fordi de . Men det kan vel også variere ut fra hvordan den spesifikke kjeden er registrert i papirene.

Lenke til kommentar
Nordisk film var nok bare et eksempel, tviler på at de kan hjelpe deg med Ikari musa.

 

Vet du om butikken er konkurs eller om det bare er en avdeling som er lagt ned?

Dersom det er en avdeling som har lagt ned så retter du kravet ditt mot kjeden, dersom det er konkurs må du rette kravet ditt mot konkursboet(v bostyrer).

 

Leverandør/produsent kan nok ikke hjelpe deg i dette tilfellet med mindre varen faktisk er sendt inn til dem for reparasjon og den fortsatt er der.

 

WoG er vel en kjede fra USA hvis jeg husker rett. De startet i Bodø og lagde en nettside, begge deler er nå lagt ned, altså jeg må vel rette kravet mot konkursboet? Vet ikke helt hva det er?

Endret av Kulol
Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...