Sk!ppy Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) hei Skal kjøre cURL mot en nettside. jeg trenger å vite om det er OK, eller NOT VALID som dukker opp. jeg har prøvd med if($output == 'OK') og IF(preg_match("OK", $output); men ingenting har fungert. her er koden: <?php $ch = curl_init(); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://url/?code=" .$kode. ""); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); $output = curl_exec($ch); print $output; if($output == "OK") { echo "VALID"; } else { echo "NOT VALID"; } ?> Det er koden min, noen som ser noe galt? ($kode blir definert litt lenger opp) Endret 20. august 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 sjekk ut strstr eventuelt strpos-funksjonene. Også kan du jo skrive ut $output for å se hva som faktiskt står. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 (endret) print $output; Også kan du jo skrive ut $output for å se hva som faktiskt står. skal se på de funksjonene Edit: De funksjonene var ikke helt det jeg lette etter. jeg ville gjerne printa ut om det stod OK eller NOT OK jeg. $output returnerer Failed: no matching token Endret koden til: if($output != "Failed: no matching token") { og da fungerte det Endret 20. august 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå