lOftr Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 God aften. Jeg er på utgikk etter ny lyd/hjemmekino i stuen. Har lest meg svimmel på diverse forum og spør derfor heller ;-). Jeg kan veldig lite om anlegg generelt, men fra det jeg har lest er "samspill" mellom de forskjellige enhetene alfa-omega. Tenkte meg først 5.1, men jeg ser at dette kanskje blir ynkelige greier for de kronene jeg ønsker å spytte ut med. Har lagt merke til at flere på disse forumene anbefaler Dynavoice F-6 som rimelige fronthøytalere og jeg kan se dem for meg som et utgangspunkt. Lister "forholdene": Prislapp: - 4-6000kr Video Input: - XBOX360 (hdmi) - PC (hdmi) - God gammaldags analog parabol. Audio Input: - PC (spiller all musikk og film herfra) Spiller mest film, men ønsker "ren og pen" lyd til musikk. Kvalitet er viktigere enn kvantitet, har naboer å forholde meg til ;-). Ønsker mulighet til å bygge videre til 5.1 dersom stereo er å anbefale som kjøp til denne prisen. Jeg har en 50tommer plasma som står roughly 4m fra hodet (når jeg ligger på soffaen). Stuen min er "2 delt", som jeg ser for meg kan være en utfordring for 5.1. Beskrivelse: 4x3,5m der TV står i et hjørne med 2-og3seter sofa i motstående hjørne (mulighet for sub i "hullet mellom dem?). Åpning endene av begge sofaene (lyd tap?). Prøvde å lage en sketsj, men ascii-art ferdighetene mine kom til for kort. Jeg har gjerne tatt litt i her, men ser for meg det er lettere å gi råd med mest mulig info. - Aslak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå