Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leier ett sted hvor jeg delvis betaler(huseier betaler 10 mbit, jeg betaler mellomlegget opp til 30 mbit) nett fra Notodden Energi (altibox), men det står i huseiers navn. Router står heller ikke i min del av leiligheten, men ett sted der det bor 5 andre. Huseier har ikke nett her i det hele tatt ettersom han eier en skokk hus rundtomkring i Bø.

Så jeg har ikke peiling på fabrikant på routeren, kun at ip er http://192.168.10.104:8840/. Finnes det noen form for standard innlogging og passord for denne routeren her? Jeg vet at dette er ett rimelig håpløst spørsmål i kategorien "Bilen min starter ikke, kan du hjelpe? Men håpet er jo at det er mulig å konfigurere høyere hastighet for meg(på macadresse) enn for de 6 andre på nettverket, siden jeg betaler for de 20 siste mbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan det er med deg, men jeg har internett fra Viken Fibernett (Altibox), da må jeg inn på www.vikenfiber.no, logge meg inn med kundenummer + Pin 1, og konfigurere internettet derfra, selvom jeg har en router etter det

Kundedummer + Pin 1 og 2 kom i posten på en lapp sammen med mailen. De andre du deler med har nok fått den hvis du ikke har

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...