Kiobiking Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er det noen som har noen tips om vilken programmer eg kan bruke for å programmere en robot. for eks en bil til å svinge etter 20sec og lignende? eller kansje noen tips til hvordan eg kan lage et slikt programm Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Slikt gjøres vanligvis i C. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er det noen som har noen tips om vilken programmer eg kan bruke for å programmere en robot. for eks en bil til å svinge etter 20sec og lignende? eller kansje noen tips til hvordan eg kan lage et slikt programm Hvilke programmer du bruker spørs på åssen kontroller som brukes. Det er nesten helt sikkert en AVR eller ARM. Du får vel versioner av GCC du kan bruke til ARM og AVR og code::blocks støtter disse naturlig (på linux hvertfall) så det kan være en god kombo. Som GeirGrusom sier så er det vanlig å bruke C språket til slike jobber. Nå gir du nesten ikke noe info så det er umulig å gi det et fullgodt svar. Hvordan du kan lage et slikt program er helt umulig å svare på, men du finner tips i manualen til kontrolleren Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Vet det finnes slike kit. Har selv laget i assem. Men C funker også fin fint. Har sett at elfa har en del slike ting, men er antageligvis noe du får mange steder. Den jeg programerte hadde fotoceller slik at man kunne teipe en sort bane bilen fulgte. relativt enkel kode. Kjøper du et kit følger det nesten garantert med en sample kode også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå