tundra999 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Har en Audi A4 2001 der batteriet blir tappet hver gang jeg slår av motoren, jeg kan starte bilen med startkabler eller etter jeg har ladet batteriet, men om bilen står i noen timer eller over natta er det tomt for strøm igjen... Hadde fått melding om feil på oljetrykk, tok den inn på verksted for å diagnostisere, de fant feilen, men feilen ble sletta automatisk da de fant den. Oljetrykkmeldinga er blitt borte, men 2 dager etterpå startet ikke bilen, død som en sild... kan dette ha en sammenheng? håper det er noen som kan hjelpe... Endret 20. august 2009 av tundra999 Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Tror ikke dette skal ha noen sammenheng, man kan da alldri være sikker. Prøvd å skifte batteri? Kanje det er gåent. Va sa verkstedet da? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Skru av minuskabelen fra batteriet, sett en ledning med prøvelampe mellom pol og ledning.. Om det lyser i prøvelampa er det bare å begynne å trekke ut sikringer, lyser det fortsatt, sett den inn igjen, og prøv neste.. Når det slutter å lyser vet du hvem kurs som tapper Lenke til kommentar
tundra999 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Skru av minuskabelen fra batteriet,sett en ledning med prøvelampe mellom pol og ledning.. Om det lyser i prøvelampa er det bare å begynne å trekke ut sikringer, lyser det fortsatt, sett den inn igjen, og prøv neste.. Når det slutter å lyser vet du hvem kurs som tapper takktakk, skal teste Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Defekt likeretter i generatoren? Kjenn om den blir lunken når du kobler til ett nyladet batteri. Lenke til kommentar
tundra999 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 fylte på batterivann og testa batteriet, var nok det som hadde tatt kvelden. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Espein Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Skru av minuskabelen fra batteriet,sett en ledning med prøvelampe mellom pol og ledning.. Om det lyser i prøvelampa er det bare å begynne å trekke ut sikringer, lyser det fortsatt, sett den inn igjen, og prøv neste.. Når det slutter å lyser vet du hvem kurs som tapper Mye enklere å bruke multimeter. Ser man hvor mye amper som brukes.. Selvfølgelig går det litt amper til klokka etc. men om det er mye, er det bare å nappe ut en og en sikring så finner du ut hva som bruker strøm.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er sant Skreiv opp det jeg gjorde fordet jeg ikke hadde multimeter når jeg sleit med samme problemet, men nå er multimeter kjøpt inn og ligger i esken (ikke hatt noe problemer etter at jeg kjøpte en ny "problemløser") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå