Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne senterkonsollet i en Audi A6

Caze

Anbefalte innlegg

Noen som har en link til en illustrasjon eller enkel forklaring på hvordan jeg får åpnet/demontert senterkonsollet (mulig det heter noe annet) - da mener jeg den delen av dashbordet som stereoanlegget sitter.

Det kommer nemlig en raslelyd (som om jeg hadde løse klinkekuler i hanskerommet) når jeg svinger, og lyden stammer fra nederst i dette konsollet.

PS: det er snakk om en 1999 modell A6, med automatgir.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, dette er litt om og men...

Man begynner bakerst: dra ut bakre luftdyse, ta av armlenet, demontèr dekselet på håndbrekket. For å komme til skruene ved girspaken, klips av dekselet ved spaken ved å dra det oppover. Plukk ut bakerste del av midtkonsoll (denne er festet i 4 skruer) .

Så tar man av det framre dekselet til midtkonsollen:

Åpne askebegeret og klips av plastprofilen som sitter rundt klima og radio (6 klips hvis du ikke har navi). Demontér radio, ta ut panel til klima, demontér askebegeret, klips av dekselet som sitter rundt nødblinken (4 klips). Skru ut de 4 skruene du ser i front, og den ene i venstre fotbrønn. Nå kan du dra ut den framre midtkonsollen til høyre. Ved montering må du huske på å klipse på plass klipsen i høyre fotbrønn

dette er litt arbeid...

trenger du tegninger kan det vel fikses pm

Endret av Zalo Ultra
Lenke til kommentar

raslelyd... :hmm:

jeg hadde det sånn i en passat -91.. der var det barna som hadde brukt luft-dysene til sparebøsse.. :) jeg slapp heldigvis å demontere konsollen, klarte å få av slangene og ta ut pengene....

er dette noe som kan ha skjedd med din bil??

Lenke til kommentar

Jeg skal ha bilen på verksted for å fikse noen andre problemer, og jeg nevnte dette for verkstedsmesteren. Han antydet noe av det samme - kulepenner eller mynter i luftekanalene. Så de skal se på det samtidig som de utbedrer problem med turbotrykket og feilkode på airbag-systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...