joackim Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Har en Dell Dimension 8400, som det kommer bluescreen med følgende melding "Unmountable_boot_volume" hver gang jeg starter den opp. Har prøvd å komme meg inn i Windows med sikkerhetsmodus, men samme skjer der og. Så var plan B å formatere. Velger da boot fra CD-rom og kommer til en skjerm hvor jeg enten kan velge hvor jeg vil installere Windows på nytt, eller reparere. Når jeg velger alternativene (har prøvd begge), så kommer det opp en feilmelding på at den ikke finner harddisken min. Har også prøvd å kjøre HDD diagnostics, og der virker det som om HDD er fin i fisken. Er det noen som har noen gode forslag? Evt hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Det kan virke som du har en ødelagt partisjon. Foreslår du laster ned Ultimate Boot CD, og brenner denne ut til en CD. Dette er en bootbar CD med verktøy for å sjekke harddisker, slette og opprette partisjoner, formatere harddisker m.m. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lite trolig at dette har noe med ødelagt partisjon å gjøre. At XP CD den ikke finner disken har vel med den velkjente AHCI problematikken å gjøre. http://www.howtofixcomputers.com/forums/de...all-115480.html Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) 1. At den eksisterende installerte Windows ikke booter med feilmeldingen "Unmountable_boot_volume" bruker som oftest å være ett problem med bootsektor/MBR. Det finnes prosedyrer for å forsøke å ordne dette, det er bare å søke Google. Hvis man ikke har noe viktig på disken, så er det dog enklest å slette partisjonen, og installere på nytt. 2. AHCI er ikke ett problem hvis man bruker en orginal Dell restore/gjenopprettings-CD, da den har integrerte drivere for kontrolleren. Endret 20. august 2009 av sofTest Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Tror du vil finne flere tips om å bruke chkdsk /r. Lenke til kommentar
joackim Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Tusen takk Skal prøve med Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå