Pilkern Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 I dag i religionstimen fikk vi altså dette spørsmålet i lekse. Til neste time skal hver og en av oss tenke ut hva vi ¨tror var før 'the big bang'. Nå lurer jeg på hvordan i all verden læreren vår mener at vi skal kunne komme med et seriøst svar på et slikt spørsmål som ingen i hele verden har en ringeste anelse om etter at det har blitt forsket på det i lange tider. Så det jeg lurer på er om noen vet noe lurt jeg kan svare? Eneste jeg har kommet på til nå er at enten så var det ingenting, bare dette lille punktet med alt inni seg som bare ventet på å sprenge. Eventuelt drite litt i det å bare si at the big bang ble satt i gang av aliens og at den dag i dag styrer de alt som skjer og bare leker seg med oss. Ikke misforstå, jeg tar skolen på alvor, men akkurat her står jeg bom fast. Går forresten VG3 - Studiespesialisering. Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tenker vel at det var en klump med komprimert masse, som ventet på å sprenge. Når det da sprengte ble det slengt utover Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Det må jo faktisk ikke ha vært noe som helst? : ) (materie\anti-materie) Men selv mener jeg at NOE må ha vært der, kanskje uendelig mye energi elns. Du kan evt. dra frem stringteori! Den opererer jo med flere universer! Hvis du i tillegg kommer med at tiden er parallell og ber læreren definere hva han\hun mener med "før" har du om ikke annet kjørt læreren langt ut i grøfta ; ) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Vel, hvis du vil være vitenskapelig anlagt kan du jo lese litt om "The Big Crunch" -- altså at når universet ble stort nok begynte det å krympe til en klump som så ble The Big Bang. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Takker for gode svar! Leste litt om dette 'The Big Crunch' og det var veldig interessant krikkert. Blir nok til at jeg velger den forklaringen Men hvis jeg forsto det rett var det litt som en sirkel? Big Bang -> Big Crunch -> Big Bang -> Big Crunch -> Big Bang osvosv Og det forskerene er uenige om er at.. 1: At det slutter å ekspandere, og heller begynner å trekke seg sammen til denne lille komprimerte klumpen med masse, og at det blir et nytt Big Bang, og slik vil det fortsette for alltid. 2: At det vil bare fortsette og fortsette å ekspandere til det ikke er mere materiale igjen til å lage nye stjerner og planeter, og sakte men sikkert vil alt dø ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå