kake_fisk Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg begynnte på videregående idag, og vi skulle velge mellom praktisk og teoretisk matte til imorra. Jeg vet egentlig bare at teoretisk er litt vanskeligere. Er det noen som kan fortelle meg litt om de to forskjellige og kanskje hva man burde velge? Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ønsker du å ta realfag? Da tar du teoretisk. Teoretisk er ikke så vanskelig som du kanskje tror . Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hvis du ikke hadde noen store problemer med matte på u-skolen burde det gå fint med t-matte Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Sånn generelt pleier jeg å si at om du fik 4 eller mer på uskolen, eller mener du var god for det er det bare å kjøre på med T! : ) Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte. Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte. Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet Det at P og T matten er like vansklige er vel bare tull. T-Matten er betydlig mer krevende enn P-matten Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte. Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet Det at P og T matten er like vansklige er vel bare tull. T-Matten er betydlig mer krevende enn P-matten QFT. Det ER forskjell! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 jepp, er en del vanskeligere ja.. om du for 4 til vanlig så ikke hver overasket at du får muligens en 3'er om du tar det litt rolig i begynnelsen. eks meg... fikk i 1T en 2'er mens jeg på 2P fikk nærmere 4-5 på nesten alle prøvene Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hvis man kan Excel og regneark er P-matte enklere ja, men det var ikke saken i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Men excel og regnearkskal man jo ha vært gjennom på ungdomskolen. Det har hvertfall vi. Rett meg hvis jeg tar feil, men det står vel på læreplanen til ungdomsskolen at man skal ha dette med excel og regneark. Lenke til kommentar
izzie1 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hva bør jeg velge av P-matte og T-matte når mine sterkeste sider er vei, fart og tid og prosent? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Men excel og regnearkskal man jo ha vært gjennom på ungdomskolen. Det har hvertfall vi. Rett meg hvis jeg tar feil, men det står vel på læreplanen til ungdomsskolen at man skal ha dette med excel og regneark. Selv om det står på læreplanen betyr det ikke at man må følge med i timen Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Kjør T-matte. Eg hadde P på VGS fordi me hadde eit idrettsfag då T-mattetimane var, overlappa altså, og kunne ikkje ta T. P-matte er gørrkjedeleg, du lærer berre opp att det du hadde på ungdomsskulen igrunn, er ganske simpelt. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 T-kurset er ikke veldig vanskelig. Det er stort sett repitisjon av ungdomsskolepensum. P-matte har jeg hørt er veldig lett. Hvis du har litt interesse for faget og ikke er heeelt korka når det gjelder matte, så går det fint. Jeg gikk faktisk opp en karakter fra ungdomsskolen, så det er ikke den store overgangen som folk skal ha det til. Den største forskjellen kommer i 2. klasse. VG1 er egentlig bare en forlengelse av ungdomsskolen synes jeg. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Okey, takk alle sammen! Tror kanskje jeg prøver T da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå