Gå til innhold

Passord på Bios, Compaq Deskpro

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en gammel pc som jeg tenkte å bruke til gamle spill. Det er installert NT 4,0 på den, jeg tenkte å installere W98 på den. Det er en Compaq Deskpro Pentium II 233MHz, 96MB RAM.....

Så til problemet, den leser ikke fra diskettstasjon ved oppstart, jeg går ut i fra at dette er valgt en gang i bios. Men det er noen som har satt et passord jeg ikke finner ut av for å komme inn i bios.

Så jeg får ikke gjort stort, noen som har en løsning?? Er det noe jeg kan gjøre?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bare resette bios ja... Dette kan du gjøre ved en jumper på hovedkortet (vanligvis) eller du kan ta ut bios batteriet.. Hvis du vet hvilket type bios det er (AMI,Award) kan du også laste ned "bios resetter" som er en fil du kan gjøre som fjerner passordet.. :)

Lenke til kommentar

Ville bare si i fra at det virket meget bra å resette biosen ved å løsne en "dings" på hovedkortet.

Originalt satt det et Matrox Mystique skjermkort i, dette har jeg byttet ut med et Ati Rage IIc som jeg hadde liggende. I tillegg har jeg installert en 10GB harddisk (SCSI) og kompletert med ekstra ram slik at det nå er ca 200MB i den.

Har også montert et gammelt ESS lydkort i den. Bruker en gammel 21" Eizo skjerm på pc'en. Har også montert en dvd-rom i pc'en.

Jeg har også installert W98 på pc'en.

I tillegg til at det var skikkelig gøy å bygge om pc'en, funker den skikkelig suverent på gamle spill som jeg har liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...