Gå til innhold

Programmer for vaskemaskin


Anbefalte innlegg

Ja, vet ikke helt hvor på forumet denne egentlig skal...men men.

Er ny student,og må finne ut av vaskeprogrammer :p

Den vaskemaskinen jeg har brukt hjemme i alle år hadde ingen programer...bare temperatur-instilling, and its good to go.

 

Men nå må jeg sulle og dulle med forskjellige programmer og instillinger før jeg kan bruke den...jaja.

Iallefall, her er spørsmålet:

-Kok/Kulørt programmet vs Lettstelt vs fin/syntetfiber

 

Hvilket program skal jeg bruke for vanlige jeans, gensere osv?

Kulørt betyr vel farget, så sånn sett burde jeg kanskje ta kok/kulørt,men hvorfor heter det "KOK"?

Jeg har da ikke tenkt tilå KOKE klærne mine, og hvorfor har KOK/kulørt en temperatur på 40 grader? Vann koker ved 100? Jeg skjønner INGENTING av kok/kulørt programmet. Kan noen forklare?

 

Og hvilke av disse 3 programmene bør jeg bruke på easy-care hvite skjorter? :p

 

----------------------

Ja, også tørketrommelen da... Jeg har alltid brukt tørkeskap,men nå må jeg finne ut av hva temperaturprogrammet "Cool iron" osv er fornoe...hva er det for noe? Er det kaldere og mer skånsomt enn "normal"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her er hvordan jeg gjør det:

40 Grader: T-shorter, bukser og lignende plagg

60 Grader: Truser, handduker, sengklær.

 

Jeg kjører på vanlig prog. Er ikke så fryktelig avanserte maskiner i Stud.Blokka her. Kok/kulørt bruker jeg mener jeg, antar ordet "kok" ikke mener 90 grader når jeg velger 60/40 grader...

 

Har en rød hettegenser, har ikke opplevd at den farger mine hvite T-sjorter. Har noe rødt sengetøy, har ikke prøvd og blande de med hvit sengetøy enda...

 

Tørking av klær: Som regel kan alt hives i tørketrommelen, men Ull og diverse syntetiske greier skal ikke i tørk'isn, det kjenner du på klærne om de er "tørre" når du tar dem ut av vaskemaskinen.

Programmet: Jeg velger Koke/kulørt eller hva som man treffer først. Jeg velger Skaptørt + ved full Tørketrommel. Hender at klærne er litt fuktige etter en tur med den vanlige "Skaptøt" programmet.

 

Jeg kjører 2 vaskemaskiner feks ved 40 og 60, og har alle sammen i 1 tørketrommel. Går bare lækkert.

 

Jeg bruker Blenda Sensitiv for Farget tøy.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...