leftbrain Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Get over it! For ikke lenge siden var jeg svært positiv til Get, siden koaksnettet vårt er relativt nytt og jeg så for meg å tyne kabelen i maange år til som overgangsteknologi på vei mot en fiberoptisk fremtid. Etter måneder med gjentagende problemer har jeg nå snudd. Siden i fjor vår har vi vært plaget med en periodisk feil som fører til stadige utfall av internettaksess, telefon, filmleie og andre tjenester som krever retursignal. Dialogen med Get er utmattende, aktivitetene er svært dårlig koordinert, og etter hvert som tiden går får jeg mindre og mindre respekt for dem. Har forsøkt å være tålmodig og forståelsesfull når de kommer med forklaringene sine men nå er det slutt. Koaksnett som distribusjonsform er helt OK, men det må jo forvaltes og driftes skikkelig! Det kan sikkert være ganske krevende, men de har jo drevet med dette siden 1970-åra og burde vel klare å få bukt med en støykilde i 2010? Dessverre er det etter hvert blitt ganske tydelig at Get ikke klarer å få til en koordinert feilretting som fører til en stabil distribusjon via koaks i området her, så det er vel ikke annet å gjøre enn å vurdere fiber inn til huset. De kommer neppe med en fiber med det første uansett hva vi truer dem med, så dette må skje via andre leverandører. Og da er det kroken på døra for Get for godt. Har vurdert å bruke koaksen lokalt bygningene til noe fornuftig via ETTH/MoCA e.l. men ser at det blir mye penger til utstyr og arbeid som ingen vil ta driftsansvaret for. Det går derfor mot installasjon av kategori 7-kabling eller fiberoptikk, forhåpentligvis i regi av en leverandør som tar ansvaret helt inn til hver boenhet. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Nå vil Samcki sikkert kalle det jeg sier nå for propaganda. Men husker da jeg hadde NGT slet jeg med det samme, fikk totalt 8-10 modem av de, og ingen forbedringer. Jeg opplever at NGT er sære på portbytter, bytte av linjeføringer og i det hele tatt i å feilmelde ut til entreprenør. Men alle ISP'er har en god forbedringspotensiale og alle kan gi bedre kundeopplevelse, jeg kan gjerne betale 100 kr mer i mnd, så lenge jeg får en god kundeopplevelse, og hjelp når det trengs. Alt for mange folk blir møtt med økseskaftet med en gang. Det er tydelig at problemet ligger i huset, men om det er modemet som er problemet, aner jeg ikke. NGT har vært veldig greie å ha med å gjøre de to årene jeg har vært kunde der, og forbindelsen har vært meget bra. Jeg er, i likhet med deg, mer villig til å betale mer for å få det som er viktig, og både NGT og Get gir mye for pengene. Men jeg var skikkelig forbanna på Get (Lost), da jeg etter flere år ikke gadd å holde ut med deres periodevise ustabile nett. Dette har jeg omtrent ikke opplevd med NGT, med unntak av de siste par-tre ukene. Men i motsetning til Get, er det ikke linjene som er problemet. På den annen side har det svært sjelden vært problemer med TV fra Get, så derfor har vi beholdt det. Håper derfor Get har skjerpet seg på internett-stabilitet, og det er det jeg ønsker å få tilbakemelding på, fra folk som har Get. Men veldig fint å få erfaringer fra folk som har hatt NGT, slik som deg Et argument for å gå tilbake til Get er at jeg kan få bedre hastighet, uten å måtte gi avkall på analog telefon. Hos Get er det jo kabel det går i, uavhengig av telefonlinjer. Jeg har vært kunde av UPC/Get og NGT om hverandre flere ganger over en del år nå, og forstår godt folks skepsis til begge to. Var NGT-kunde i et par år sist gang, og hadde da ADSL2+. Stabiliteten var det ingenting å si på, men jeg synes hastigheten, og da særlig uploaden, var kjip. Da jeg igjen flyttet til et område med Get byttet jeg til de, og har aldri vært så fornøyd med et bredbåndsprodukt. Bortsett fra ett tilfelle, da de hadde kabelbrudd i området, har jeg i praksis aldri hatt nedetid. Linjen er dønn stabil, og de leverer den hastigheten de lover. Har XL-abonnement med ekstra opplasting og får stabilt over 2,1 MB/s download, 430 KB/s upload. Dvs. ganske så tett opptil det de lover, og langt over det jeg i praksis fikk med ADSL2+. Endret 23. februar 2010 av Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå