Gå til innhold

Bytte netverk leverandør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke værre enn å oppgradere til et bedre produkt til en bedre pris? Prisene har falt drastisk på ADSL de siste årene, og du sitter med et kjempegammelt produkt.

 

Det er ikke alle ISP'ene som oppgraderer deg, det er du selv ansvarlig for å følge med på. Ta å ring NextGenTel om de kan oppgradere deg.

 

Tror du kan bestille hastighetsendring på hjemmesidene deres også. Men ville ha tatt en telefon, du får kanskje noe bedre tilbud der.. :)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Det vil da si om han bor innen 1000m fra sentralen.

Ellers så må du selvfølgelig velge "Next2". Om du bor over 1.5km fra sentralen, så vil du trolig ikke merke forskjell. Men, regningen din vil minke ;D

 

Feil, Next2 kan leveres på inntil 3km, da vil han få ca 6-10mbit.

Bor du 1.5km så kan du vel regne med ca 16mbit netto alt ettersom hvor god kablingen er fra sentralen, samt hvilket utstyr som er i sentralen.

Anbefaler at du hører med Nextgentel og oppgraderer linjen.

Lenke til kommentar
Det vil da si om han bor innen 1000m fra sentralen.

Ellers så må du selvfølgelig velge "Next2"...*

 

Feil, Next2 kan leveres på inntil 3km, da vil han få ca 6-10mbit.

Bor du 1.5km så kan du vel regne med ca 16mbit netto alt ettersom hvor god kablingen er fra sentralen, samt hvilket utstyr som er i sentralen.

Anbefaler at du hører med Nextgentel og oppgraderer linjen.

 

Hadde du tatt deg mer enn 5 sekunder å lese så hadde du kansje skjønt at jeg henvendet meg til det "Azidops" skrev

 

ALTSÅ:

"For den prisen du betaler i dag kan du få Next3 mini om sentralen i ditt nærområde støtter VDSL. Det finner du ut om du kontakter kundeservice."

 

Smacki, ikke frekt ment, men er du ikke villig til å lese gjennom postene, slik at du kan skjønne sammenhengen. Så vil ikke jeg se deg kommentere mine poster.

Lenke til kommentar
Det vil da si om han bor innen 1000m fra sentralen.

Ellers så må du selvfølgelig velge "Next2"...*

 

Feil, Next2 kan leveres på inntil 3km, da vil han få ca 6-10mbit.

Bor du 1.5km så kan du vel regne med ca 16mbit netto alt ettersom hvor god kablingen er fra sentralen, samt hvilket utstyr som er i sentralen.

Anbefaler at du hører med Nextgentel og oppgraderer linjen.

 

Hadde du tatt deg mer enn 5 sekunder å lese så hadde du kansje skjønt at jeg henvendet meg til det "Azidops" skrev

 

ALTSÅ:

"For den prisen du betaler i dag kan du få Next3 mini om sentralen i ditt nærområde støtter VDSL. Det finner du ut om du kontakter kundeservice."

 

Smacki, ikke frekt ment, men er du ikke villig til å lese gjennom postene, slik at du kan skjønne sammenhengen. Så vil ikke jeg se deg kommentere mine poster.

 

Bare jeg som missforstod, leste hele tråden :)

Kan gå litt fort i svingene, så beklager feilen.

Lenke til kommentar
Det vil da si om han bor innen 1000m fra sentralen.

Ellers så må du selvfølgelig velge "Next2"...*

 

Feil, Next2 kan leveres på inntil 3km, da vil han få ca 6-10mbit.

Bor du 1.5km så kan du vel regne med ca 16mbit netto alt ettersom hvor god kablingen er fra sentralen, samt hvilket utstyr som er i sentralen.

Anbefaler at du hører med Nextgentel og oppgraderer linjen.

 

Hadde du tatt deg mer enn 5 sekunder å lese så hadde du kansje skjønt at jeg henvendet meg til det "Azidops" skrev

 

ALTSÅ:

"For den prisen du betaler i dag kan du få Next3 mini om sentralen i ditt nærområde støtter VDSL. Det finner du ut om du kontakter kundeservice."

 

Smacki, ikke frekt ment, men er du ikke villig til å lese gjennom postene, slik at du kan skjønne sammenhengen. Så vil ikke jeg se deg kommentere mine poster.

 

Bare jeg som missforstod, leste hele tråden :)

Kan gå litt fort i svingene, så beklager feilen.

 

Unnskyldning godtatt! :D *I'll be watchin' you!*

Lenke til kommentar

Jeg har i dag NextGenTel (NGT), men for å få mer enn 20000 kbps ned, må jeg ha et abonnement som ikke kan kombineres med analog telefon.

 

Dermed er Get et alternativ. Hadde det frem til 2007, men ga dem fyken på grunn av ustabilitet i perioder, noe jeg fikk bekreftet både av Get og på ulike nyhetsfora.

 

Med NGT ble det bedre, og jeg har vært meget godt fornøyd med dem. Men for to-tre uker siden begynte hastigheten på nettet å variere mye, uten at jeg hadde gjort noen endringer i utstyr og innstillinger. Det er normalt to laptop'er med Windows 7 og en x-box som bruker nettforbindelsen. Kontaktet NGT, som sendte nytt modem, men det ble ikke bedre. Ved nærmere ettertanke, husket jeg at jeg installere Firefox på den tiden problemene oppsto, og jeg fjernet dette programmet for å teste om nettet da ble bedre, noe det gjorde. Om det stemmer at det er Firefox som har laget krøll, synes jeg det er merkelig.

 

Men fremdeles er hastigheten ustabil. Dessuten var det modemet de sendte (Inteno X5668) mindre brukervennlig å gjøre innstillinger på enn det gamle (Thomson SpeedTouch 580).

 

Ifølge NGT skal det ikke være noen feil på deres linjer inn til huset, og jeg har via modemet fått bekrefte dette, men ett eller annet er feil.

 

Men før jeg eventuelt går tilbake til Get, vil jeg forhøre meg om stabiliteten i nettet deres.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Nå vil Samcki sikkert kalle det jeg sier nå for propaganda.

Men husker da jeg hadde NGT slet jeg med det samme, fikk totalt 8-10 modem av de, og ingen forbedringer.

 

Jeg opplever at NGT er sære på portbytter, bytte av linjeføringer og i det hele tatt i å feilmelde ut til entreprenør.

 

Men alle ISP'er har en god forbedringspotensiale og alle kan gi bedre kundeopplevelse, jeg kan gjerne betale 100 kr mer i mnd, så lenge jeg får en god kundeopplevelse, og hjelp når det trengs.

Alt for mange folk blir møtt med økseskaftet med en gang.

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar
Nå vil Samcki sikkert kalle det jeg sier nå for propaganda.

Men husker da jeg hadde NGT slet jeg med det samme, fikk totalt 8-10 modem av de, og ingen forbedringer.

 

Jeg opplever at NGT er sære på portbytter, bytte av linjeføringer og i det hele tatt i å feilmelde ut til entreprenør.

 

Men alle ISP'er har en god forbedringspotensiale og alle kan gi bedre kundeopplevelse, jeg kan gjerne betale 100 kr mer i mnd, så lenge jeg får en god kundeopplevelse, og hjelp når det trengs.

Alt for mange folk blir møtt med økseskaftet med en gang.

 

 

Det er tydelig at problemet ligger i huset, men om det er modemet som er problemet, aner jeg ikke.

 

NGT har vært veldig greie å ha med å gjøre de to årene jeg har vært kunde der, og forbindelsen har vært meget bra.

 

Jeg er, i likhet med deg, mer villig til å betale mer for å få det som er viktig, og både NGT og Get gir mye for pengene. Men jeg var skikkelig forbanna på Get (Lost), da jeg etter flere år ikke gadd å holde ut med deres periodevise ustabile nett. Dette har jeg omtrent ikke opplevd med NGT, med unntak av de siste par-tre ukene. Men i motsetning til Get, er det ikke linjene som er problemet. På den annen side har det svært sjelden vært problemer med TV fra Get, så derfor har vi beholdt det.

 

Håper derfor Get har skjerpet seg på internett-stabilitet, og det er det jeg ønsker å få tilbakemelding på, fra folk som har Get. Men veldig fint å få erfaringer fra folk som har hatt NGT, slik som deg :)

 

Et argument for å gå tilbake til Get er at jeg kan få bedre hastighet, uten å måtte gi avkall på analog telefon. Hos Get er det jo kabel det går i, uavhengig av telefonlinjer.

Lenke til kommentar
Nå vil Samcki sikkert kalle det jeg sier nå for propaganda.

Men husker da jeg hadde NGT slet jeg med det samme, fikk totalt 8-10 modem av de, og ingen forbedringer.

 

Jeg opplever at NGT er sære på portbytter, bytte av linjeføringer og i det hele tatt i å feilmelde ut til entreprenør.

 

Men alle ISP'er har en god forbedringspotensiale og alle kan gi bedre kundeopplevelse, jeg kan gjerne betale 100 kr mer i mnd, så lenge jeg får en god kundeopplevelse, og hjelp når det trengs.

Alt for mange folk blir møtt med økseskaftet med en gang.

 

Hehe, ja det er slikt når man snakker om andre leverandører (når du selv jobber/jobbet hos en konkurrent av NGT)

 

Men det du beskriver her 8-10modem bytter er jo ganske ekstremt, bare antallet må jo si at det er en feil i rutinene.

Det du sier med portbytter så pleier ISP`ene ha god kontroll på dette, da de som oftest har hatt kunder koblet opp mot samme port tidligere, så skjønner godt at de ikke har lyst til å betale masse for noe som sanynligvis ikke er nødvendig (sunn økonomi).

 

Er meget enig at alle har noe å strekke seg etter og syns NPT har vært flinke på denne biten, er også glad for at flere store leverandører tar i mot dette med åpne armer, slik at de har noe å strekke seg etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...