Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Størrelse på Toyota Carolla biler?

Faktum1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Civic, Golf, Corolla, A3, 1-serie osv er jo i "Golfklassen" (Ja, utrolig nok stiller Golf i denne klassen)

Polo, Yaris, Fiesta osv stiller i "Småbilklassen"

Nå vet jeg ikke budsjettet ditt, men jeg liker denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18599132

Sant det som står i annonsen. Hadde A2 kommet 10år senere, hadde det blitt en suksess.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Corolla er litt større enn Polo, avhengig av årsmodell dreier det seg om 20-50 cm forskjell på lengde. Toyotas direkte konkurrent til Polo heter Starlet (eldre) eller Yaris (nyere).

Modellen jeg planlegger å kjøpe er 1996 modell. Hvordan er de i høyden? Har ganske lang overkropp i forhold til beinlenge. Er 185cm høy.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den generasjonen Corolla, men jeg (som er litt lavere enn deg) oppfattet en litt eldre Corolla som for lav. Taket var høyt nok til at jeg ikke direkte stanget oppi det, men det var et par tegn på at førere ikke bør være 180 eller høyere:

- toppen av rattet kunne knapt vært mer i veien for utsikten til speedometer

- innvendig speil henger så lavt at man ser vannrett bort på det (ikke skrått oppover), altså skaper det en blindsone i forhold til trafikanter fra høyreveier

Man får altså godt plass til kroppen, problemene kommer når man skal noe mer enn å bare passivt sitte der. Du får ta en prøvetur og kjenne etter selv om du synes det fungerer. 96-modellen er sannsynligvis mer romslig enn de gamle.

Jeg tror du uansett vil slite med å finne en småbil som virkelig passer en kropp lengre enn gjennomsnittsnordmannen, du må kanskje se på tysk/svensk for å finne småbiler designet for annet enn korte mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...