Faktum1 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Skal kjøpe meg ny bil og vil helst at den skal være like liten som Poloen jeg har nå. Bruker Toyota Carolla biler å være små eller store? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Corolla er litt større enn Polo, avhengig av årsmodell dreier det seg om 20-50 cm forskjell på lengde. Toyotas direkte konkurrent til Polo heter Starlet (eldre) eller Yaris (nyere). Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Yaris blir nok litt dyrt og fant ingen Starleter som jeg likte. Hvilke andre biltyper er både kvalitet samtidig som de er rimelig små? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Honda Civic? Støttes! Har du litt ekstra å rutte med så kan jo Civic VTI eller Type R være morsomme biler Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Civic, Golf, Corolla, A3, 1-serie osv er jo i "Golfklassen" (Ja, utrolig nok stiller Golf i denne klassen) Polo, Yaris, Fiesta osv stiller i "Småbilklassen" Nå vet jeg ikke budsjettet ditt, men jeg liker denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18599132 Sant det som står i annonsen. Hadde A2 kommet 10år senere, hadde det blitt en suksess. Endret 22. august 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18524938 Syntes man får en god og driftssikker bil i Mazda 3. Jeg liker faktisk utseende veldig godt Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Budsjettet er på 35K.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) En eller annen luring vil sikkert bidra til diskusjonen med den treffende setningen "Den var stygg " - men hvis du går for Ford Ka får du en relativt ny bil, med et utseende som fremstår som et friskt pust på veien. Eller så kan du få en rusten gammel Micra. Endret 23. august 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fryktet at Ka ville dukke opp. Ka er en helt fantastisk elendig bil, hold avstand. Hvor mange andre "moderne" biler kjenner du til hvor rust i bunnpannen er et alvorlig problem? Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18719332 Btw, Toyota Corolla 97 modell, har de AirBag? Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18719332 Btw, Toyota Corolla 97 modell, har de AirBag? Noen som vet? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Skal ikke uttale meg altfor sikkert, men jeg tror den har en helt enkel førerairbag, altså ikke noe til passasjeren, ei heller sideputer. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Corolla er litt større enn Polo, avhengig av årsmodell dreier det seg om 20-50 cm forskjell på lengde. Toyotas direkte konkurrent til Polo heter Starlet (eldre) eller Yaris (nyere). Modellen jeg planlegger å kjøpe er 1996 modell. Hvordan er de i høyden? Har ganske lang overkropp i forhold til beinlenge. Er 185cm høy. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Har ikke prøvd den generasjonen Corolla, men jeg (som er litt lavere enn deg) oppfattet en litt eldre Corolla som for lav. Taket var høyt nok til at jeg ikke direkte stanget oppi det, men det var et par tegn på at førere ikke bør være 180 eller høyere: - toppen av rattet kunne knapt vært mer i veien for utsikten til speedometer - innvendig speil henger så lavt at man ser vannrett bort på det (ikke skrått oppover), altså skaper det en blindsone i forhold til trafikanter fra høyreveier Man får altså godt plass til kroppen, problemene kommer når man skal noe mer enn å bare passivt sitte der. Du får ta en prøvetur og kjenne etter selv om du synes det fungerer. 96-modellen er sannsynligvis mer romslig enn de gamle. Jeg tror du uansett vil slite med å finne en småbil som virkelig passer en kropp lengre enn gjennomsnittsnordmannen, du må kanskje se på tysk/svensk for å finne småbiler designet for annet enn korte mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå