isaac elric Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 kom til å tenke på noe greier her om dagen. dersom en gravid mor under svangerskapet misbruker noe sånt som heroin, så ender ungen opp med å bli avhengig selv og kommer mest sannsynlig til å oppleve absistenser grunnet heroinmangel. så kom jeg til å tenke på noe annet; mine foreldre har alltid vært TUNGE kaffedrikkere, og hvis de ikke får kaffen sin er de fullstendig ubrukelige. de drikker opptil 2 liter hver dag, og mamma gjorde nok også det når hun var gravid med meg i magen. jeg har alltid vært overdrevent trøtt og sliten. har aldri skjønt nøyaktig hvorfor, for jeg spiser sunt og trener regelmessig. for omtrent 2 måneder siden begynte jeg å drikke kaffe - omtrent 4 kopper hver dag, og nå fungerer jeg bedre enn noensinne. før hadde det ikke noe å si om jeg sov 7 eller 10 timer; jeg var fremdeles like trøtt og jævlig. nå jeg er våken og opplagt, og har mye mer energi til overs. kaffe changed my life rett og slett! så, med tanke på hvordan unger reagerer på heroin, kan noe lignende ha skjedd med meg og kaffe under svangerskapet? har jeg vært avhengig av koffein hele livet mitt uten å vite det? er jeg en caffeinbaby? :O Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Njaaaa.. IOM at koffein ikke er veldig avhengighetsskapende, så kan ikke fungere på helt lik måte, hvertfall. Dog er store mengder koffein under graviditet en risk, da fosteret tar opp mye mer koffein i blodet enn moren, samt ikke har de samme systemene for å bryte det ned. Og siden koffein som kjent øker hjerterytmen, KAN det gi skader på fosteret. Det spekuleres sågar i om koffein øker faren for spontanabort. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Uansett så går de fysiske abstinensene fosteret får over ganske raskt etter fødselen når det ikke lenger får heroin/kaffe så du er nok ikke en caffeinebaby . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå