Krishell Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er en stund siden jeg har kodet javascript og får ikke helt til at det kommer opp en beskjed når brukeren ikke har fylt inn @ i epost adressen. teste seff goggle men da fikk jeg error pga no mangler Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 var re = /^.+@.+..+$/; if (!re.test(formen.Epost.value)) { alert(formen.Epost.value + " er ikke riktig adresse-format."); formen.Epost.focus(); return false; } Denne koden skal teste om det finnes tekst, så @, så tekst igjen, så . (punktum), så tekst til slutt, altså en email-adresse: [email protected] f.eks. (ble litt cut`n paste fra kode jeg hadde liggende så det er mulig den ikke fungerer helt.) Hadde en forklaring på hvordan det fungerte og (forklaring til strengen /^.+@.+..+$/), men klarer ikke finne den igjen. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 du kan også gjøre det slik: if (navnet_på_formen.navnet_på_inputen.value.indexOf()!="@") { alert ('E-postadressen er feil.') } Dette var bare noe jeg lagde nå, er ikke sikker på att det funker, men det burde gjøre det! Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 <script type="text/javascript"> function validate() { x=document.myForm at=x.myEmail.value.indexOf("@") if (at == -1) { alert("Not a valid e-mail") return false } } </script> <form name="myForm" action="tryjs_submitpage.htm" onsubmit="return validate()"> Enter your E-mail address: <input type="text" name="myEmail"> <input type="submit" value="Send input"> </form> PS!! ikke testa det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå