Gå til innhold

Liten maskin for studiene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ble Dell Inspiron mini 12 av tro? Fikk min som virket i 15 minutter. Sendt tilbake for alltid. Nå ser det ut til at Dell i Norge har tatt dem helt ut av markedet!

Her var jo større batteri en av valgene som fikk prisen opp, langt over lokkeprisene.

Lenke til kommentar

Jeg ser svært lite som gjør dette attraktivt for studenter.

Positivt:

Grei, men ikke imponerende oppløsning.

HDMI er greit(men tviler på at denne klarer å spille full HD materiale?)

Negativt:

Ikke spesielt billig.

3 celler batteri.

Celeron CPU: Dårlig ytelse og dårlig strømsparing.

Lite minne(spesielt om den blir levert med Vista)

Lite lagringsplass.

Svakt skjermkort.

Sata harddisk; støyer litt mer(ikke ideèlt for forelesninger)og bruker mer strøm.

Jeg føler denne faller mellom mini-pcene med Atom som har god batteri tid men dårlig ytelse, og de større pcene med god ytelse med dårligere batteri tid. Denne har dårlig batteri tid OG dårlig ytelse.

Lenke til kommentar
Eternet - hva for en tilkobling er det?

Maskinen høres litt for svak ut til å skulle være en studentpc.

Regner med at de tenker på en vanlig RJ45 kontakt.

Jeg husker når jeg overclocket en celeron forbi 1.2ghz for 10 år siden...

Han furter sikkert fordi de glemte en "h" i Ethernet.

Lenke til kommentar
Negativt:

Ikke spesielt billig.

3 celler batteri.

Celeron CPU: Dårlig ytelse og dårlig strømsparing.

Lite minne(spesielt om den blir levert med Vista)

Lite lagringsplass.

Svakt skjermkort.

Sata harddisk; støyer litt mer(ikke ideèlt for forelesninger)og bruker mer strøm.

Forventer du da en kraftigere CPU, mer minne, større og SSD (siden du nevner at det negativer er "sata harddisk") harddisk med et kraftigere skjermkort for den samme prisen og kanskje til og med samme vekt? Det er jo lov å drømme, men jeg tror ikke det lar seg gjøre per i dag.

Om du bestiller den fra USA vil du uansett ikke få norsk tastatur, så til tross for lav dollarkurs tror jeg neppe denne vil bli aktuell for noen her til lands før den dukker opp på Dell.no. Da vil det jo også bli mulig å optimalisere maskinens spesifikasjoner, som større harddisk, mer minne og ikke minst et 6 eller 9-cellers batteri. Da jeg nylig bestilte min Dell Studio 1555 justerte jeg alt etter mine egne behov, større harddisk, mer minne osv. Storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...