HeatSeeKinG Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 http://www.side2.no/musikk/article2689208.ece Kulturminister Trond Giske (Ap) åpner for å øke NRK-lisensen neste år for å finansiere finalen i Eurovision Song Contest. Etter seminaret avslørte Giske overfor Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) at det ligger an til en økning av lisensen for å få finansiert finalen i mai. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Synes du det er riktig at alle skal være med å finansiere denne hendelsen? Selv er jeg jo imot at man skal måtte betale avgift for å eie en TV, DVD-spiller e.l. Jeg synes det blir for dumt at mennesker som bor for langt borte eller ikke bryr seg det minste skal måtte få en slik ekstra utgift. En annen ting er jo at NRK ikke sender i HD engang, hva de vil gjøre i MGP er jo usikkert ennå. Jeg(som i subjektiv mening) som ikke vil bry meg om noe så tåpelig som MGP vil bli utrolig forbannet for at jeg må betale ekstra for noen østlendinger, med tilreisende, skal få en hyggelig kveld. Dessuten er det jo omtrent kun næringslivet på østlandet som tjener på dette. Si din mening:) Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Synest heller de som ser på dette kan betale alt selv. NRK er jeg aldri innom og kunne godt vært fjernet for min del om jeg slapp å betale lisens. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Har alltid vært pliktoppfyllende og betalt de sure lisenspengene, men ett sted må grensen gå. At man nå skal betale mer for å finansiere slik ekstraordinær dritt er fullstendig forkastelig. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dette synest eg er kjempeflott. Er så bra med MGP. Kommer garantert til å sitte klistret foran skjermen for å få med meg alle detaljene i det superflotte programmet NRK snekrer sammen. Norgesreklame av ypperste klasse! Håper forøvrig Rybak opptrer også. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Det er helt galt at den vanlige borger skal bli tvunget til å være med å betale dette MGP-gildet. På samme måte som at det er galt å bli tvunget til å bli med på andre vanvittige gilder som OL/EM osv. Et slikt gilde skal ha helt klare direkte inntektsgivende virkninger, ikke bare fordi en eller annen minister liker å ha det på CV'en sin. Det får bli et spleiselag av de som vil ha dette og ikke en statlig oppgave å finansiere en sangkonkurranse. Staten har nok av oppgaver å ta tak i når det gjelder skole, eldre, veier osv. Disse er av mye viktigere prioritet enn en random idol-konkurranse. Og hvis denne konkurransen er så vanvittig bra så ville det være nok av private foretak som burde klare å arrangere den. Endret 20. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hadde jeg vært lisensbetaler, ville jeg nok vurdert å få sagt den opp hvis jeg måtte betale extra for MGP, om jeg så måtte kvittet meg med TV! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lisensen bør bort. Enten regner man en statskanal som en offentlig oppgave. I såfall bør den finansieres over skatteseddelen. Ellers så mener man vi ikke trenger en slik offentlig kanal, og NRK bør privatiseres og måtte klare seg selv i lik konkurranse med de andre kanalene. En lisens hadde bare mening den gang TV var et luksusprodukt. I dag er det allemannseie og en viktig informasjonskanal. For de fattigste i dette landet er slike ekstra lisenser med på å gjøre tilgjengelighet til TV til en dyr ting. Slik bør det ikke være. Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Synes NRK burde blitt reklame-finansiert som de fleste andre kanaler. Er overhodet ikke interessert i betale for å se på dritten dems, og gir i alle fall ikke en krone til Rybak-festen. Det får de som liker slik "kattjammer" ta på sin regning. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er det ikke bare å kutte ut noen timer med OL-overføring fra Vancouver, da, så har de råd til både en og to MGP-arrangementer? Eller kjøre litt redusert dekning av foppalen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har alltid vært pliktoppfyllende og betalt de sure lisenspengene, men ett sted må grensen gå. At man nå skal betale mer for å finansiere slik ekstraordinær dritt er fullstendig forkastelig. Enig. Nekter å betale for den dritten der. Vil de arrangere det får de pokkern meg punge ut selv. :realmad: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Med tanke på hva NRK klarer å tilby i forhold til de andre kanalene så synes jeg at TV-lisensen er helt ok. NRK har begynt å legge ut programmer som torrent (og flere vil komme) dessuten har de gratis nett-tv løsning som fungerer på alle operativsystem, og er i ferd med å bli enda bedre nå når de går over fra Windows Media til Adobe Flash. Og til de som klager over at NRK ikke sender i HD; det kommer. http://nrkbeta.no/2009/05/11/nrks-strategi-for-hd/ Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Med tanke på hva NRK klarer å tilby i forhold til de andre kanalene så synes jeg at TV-lisensen er helt ok. NRK har begynt å legge ut programmer som torrent (og flere vil komme) dessuten har de gratis nett-tv løsning som fungerer på alle operativsystem, og er i ferd med å bli enda bedre nå når de går over fra Windows Media til Adobe Flash. Og til de som klager over at NRK ikke sender i HD; det kommer. http://nrkbeta.no/2009/05/11/nrks-strategi-for-hd/ Jeg synes og NRK skal bestå som statskanal, men de burde finansieres gjennom statsbudsjettet. De færreste bryr seg om MGP, det er nesten bare næringslivet på østlandet som tjener på dette. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Norgesreklame av ypperste klasse! Tja! Har det noen reklameverdi overhodet egentlig? Hvor mange kjenner du som har reist til en by fordi det har vært avholdt MGP der? Og hvor god reklame blir det egentlig når alle de utenlandske journalistene kommer til å rapportere hjem hvor sinnsykt dyrt det er her..de kommer jo til å få sjokk stakkar når de skal kjøpe seg en øl på Aker brygge. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Norgesreklame av ypperste klasse! Tja! Har det noen reklameverdi overhodet egentlig? Hvor mange kjenner du som har reist til en by fordi det har vært avholdt MGP der? Og hvor god reklame blir det egentlig når alle de utenlandske journalistene kommer til å rapportere hjem hvor sinnsykt dyrt det er her..de kommer jo til å få sjokk stakkar når de skal kjøpe seg en øl på Aker brygge. Meget sant, turistene reiser ikke til østlandet for å se Europas styggeste hovedstad, de oppsøker naturen. Altså er de største reisemålene: -Lofoten -Diverse Isbreer -Diverse fjorder -Sørlandet Altså som en fellesnevner naturopplevelser og fiske. Dessuten er det vel muligens en del som tar turen til bryggen i Bergen eller Nidaros d. i Trondheim. Oslo er rett og slett dårlig. Slåttet er jo bare pinglete i forhold til andre i Europa, Frognerparken er heler ikke mye å skryte av. Akershusfestning er jo ikke det helt store det heler. På en annenside er det nice på Aker brygge om sommeren når det yrer av liv der, men det blir nok fort dyrt for de fleste. Dessuten er det ikke gøy å gå ut heler, føler meg ikke trygg med alle de utlendingene som venter rundt hjørnet(Ikke rasistisk ment, basert på egne observasjoner). Operaen er ok i 30 min får "gråsteinen" bli kjedelig. Jeg ser ingen grunn til at utlendinger skal bruke penger og tid på oslo og østlandet generelt. Edit: det blitt for teit i Norge at man må skrive at man ikke er rasist fordi man skriver noe negativt om utlendinger Endret 22. august 2009 av HeatSeeKinG Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg syntes Aleksander Rybak kan betale, tross alt han som brakte faenskapet hit til lands. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Dette er forkastelig! Betaler heldigvis ikke lisens men om jeg har så har det vært med motvilje, nrk er en kanal jeg knapt nok ser på. det eneste som jeg kan stoppe opp å se på NRK er været, etter som at jeg har erfaring av at meldingene der er mer korrekte. men å tvinge folk til å finansiere DET rælet kalt MGP er forkastelig! få staten til å finansiere hele budsjettet til NRK eller la de starte med reklame, eller for den saks skyld la hele kanalen gå til helvette! for å tvinge folk som knapt nok ser på kanalen til å betale mere for å avholde en begivenhet som særdeles mange ikke har et snev interresse for er forkastelig! Jeg syns ikke det er OK at norge fikk denne seieren i hele tatt, Jeg unner rybak seieren selv om at jeg ikke tåler sangen. men jeg viste fra første øyeblikk at å avholde mgp finale i norge ville si at det ble en stor utgift som antakelig vis ble betalt av staten som igjen får pengene ifra oss som bor her i landet. men å ta ekstra lisenspenger for å avholde mgp er enda værre! for min del så ser jeg gjerne at OL/VM osv heller ikke avholdes i Norge etter som at dette er enda dyrere og enda mer sløseri. det er greit nok at det avholdes et idrettsarrangement men den 7 timer lange åpningsermonien og oppstyret rundt slike arrangement er totalt bortkasta! det har holdt lenge med at alle landene har gått inn i stadion og så har den olympiske ild blitt tent og så har det blitt fyret av litt fyrverkeri eller noe men å styre i flerfoldige timer for å få starta lekene er tull i mine øyne Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvem ser det drittet uansett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Halve befolkningen: http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=553429 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) HELL NO! Hade ikke sponsa de med en 5'er. Ser heller at de legger ned hele dritet enn at jeg skal betale noe som helst for å finansiere en slik byllepest av et arangement.. Ikke i hele TNS Gallups historie har så mange nordmenn benket seg foran skjermen for å se et program på NRK. Jeg så poengdelingen. Greit å se om vi vinner likesom. Det gjorde vi dessverre. Jeg har ingenting til over for MGP. Jeg hater rett og slett hele greiene. Endret 22. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå