Gå til innhold

Alternativ til pepperkakedeig for å bygge slott?

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt sært spørsmål kanskje, men i forbindelse med et bryllup skal jeg bygge et slott, av typen man kan bygge til jul med pepperkakedeig. Men siden pepperkaker ikke helt passer inn i settingen til et bryllup, finnes det noen alternativer? Må være ganske "sterk", og ikke knekke av de minste vibrasjoner.

Noen som tilfeldigvis har en oppskrift å dele? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

For å lage et slott, slik som man lager pepperkakehus til jul, ville jeg anta at det går an å bruke en eller annen type "tørrkakedeig" (mørdeig) hvor kakene holder seg under steking. Noen småkaker har en tendens til å flyte utover.

Og for å få det til ikke minne om jul, ville jeg gått for en deig av den lyse typen. Det man må passe på da, er at de har lett for å bli brune i kantene, så de må stekes forsiktig (man må passe godt på under steking).

Sjekk ut denne grunnoppskriften:

Småkakefigurer

Eller så kan du sikkert eksprimentere med andre type mørdeiger som f.eks;

Kjærlighetskaker

Muscovadohjerter (brune kaker)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd deigen selv, men som det står i oppskriften så vil de holde seg godt under steking...Da ville jeg anta at de ligner på pepperkaker (som også holder seg godt under steking), og man kan jo fint lage store "vegger" av pepperkakedeig...

Lykke til i hvert fall! Hadde vært morsomt å se resultatet;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...