Gå til innhold

Bryr DB og VG seg kun om konserter i Oslo/Østlandet - Kontra andre sentrale steder i Norge?

Osturn

Anbefalte innlegg

I går (19.08.09) spilte Coldplay konsert i Bergen på Koengen. Personlig syn jeg ikke at de lager spesielt bra musikk, men jeg ahr ingen problemer med at de er et av verdens største band. Kikket igjennom nettaviser i går kveld, og hverken Dagbladet eller VG hadde en eneste notis om denne konserten. Og i dag morges har jeg heller ikke sett noen anmeldelser.

Har DB og VG virkelig så mange utrolig viktige nyheter at de ikke har spalteplass til å skvise inn en liten notis om konserten, eller er det stort sett kun konserter på Østlandet som betyr noe?

Får inntrykk av at når Bergen har store band på scenen, så blir dette ikke tatt så veldig på alvor, i motsetning til om bandet/artisten hadde spilt i Oslo. Husker for 2-3 uker siden da Lady Gaga spilte i Oslo (samtidig som Metallica og Madonna)...Hun fikk ganske mye oppmerksomhet, men hun er da ikke så stor at hun får spalteplass mens Coldplay ikke får det.

Er det bare jeg som syns det er litt "forskjellsbehandling", eller er det i bunn og grunn kun lokalavisene som skal skrive om de lokale begivenhetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Osloaviser er Osloaviser, gleder meg forresten stort kvar gong det står i Osloavisene at det er dårlig sommarvær over heile landet, for det betyr at været er strålande på denne sida av fjellet.

Men DB og VG er vel strengt tatt aviser som skal ta for seg de største nyhetene i ut- og innland? Altså hele Norge til syvende og sist... Greit at de har tilholdssted i Oslo, og da kanskje har et flertall av Oslo-saker...

Lenke til kommentar

Ble utrolig skuffa selv over at hverken VG eller Dagbladet dekker Coldplay. Ironisk nok har Oslo-avisa Aftenposten en anmeldelse.

Men det kan ha flere årsaker, og det er neppe fordi VG og Dagbladet har tilholdssted i Oslo, da de har store avdelinger i Bergen begge to. Det kan for eksempel være Coldplays noe spesielle regler på konserter i forhold til presse, som fører til boikottelse (det har skjedd utrolig mange ganger før) eller lignende.

Lenke til kommentar
Men det kan ha flere årsaker, og det er neppe fordi VG og Dagbladet har tilholdssted i Oslo, da de har store avdelinger i Bergen begge to. Det kan for eksempel være Coldplays noe spesielle regler på konserter i forhold til presse, som fører til boikottelse (det har skjedd utrolig mange ganger før) eller lignende.

Jeg ville satset pengen mine på det, ja. Antagelig satte de så høye krav at Dagbladet og VG ikke ville godta dem, ellers kan jeg ikke skjønne hvorfor de ikke dekket konserten.

Lenke til kommentar

Nja, tror ikke Coldplay er så strict på restriksjoner av bilder og sånt, da de 2 bergensavisene hadde side opp og ned med Coldplay på. Og når Mötley Crüe var i Bergen i mai(?) så hadde de så sære regler angående rettigheter på bilder o.l at begge avisene boikottet konserten, var ikke så mye som en notis nesten. Nå er jo Coldplay litt hottere en Mötley for tiden men vil tro at avisene ikke hadde forandret mening angående pressefriheten på denne korte tiden.

Men har og som trådstarter har lagt merke til, at når det er store konserter i Bergen, så nevnes de i svært liten grad iforhold til hvordan det hadde blitt visst samme artisten hadde hatt konsert i Oslo. Skulle tro at Vg og Db dekket litt mer av kulturnorge enn kun oslodistriktet. Kansje østlendingene er grumpy på at det endelig er en skikkelig scene i Bergen og at store navn kommer her istedetfor crappy Valle Hovin? :p

Lenke til kommentar

Hvis grunnen til at VG og DB ikke skriver om dette fordi det ikke skjer i Oslo blir jeg rett og slett flau over min hjemby og hvordan de tenker nedi Akersgata.

Kan det være misunnelse? Jeg skal garantere dere at denne konserten hadde blitt blåst opp både på VG og DB om vi i Oslo hadde vært så heldige å fått dem på Valle Hovin.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...