Gå til innhold

K9N Platinum - to skjermkort, BIOS-innstilling?

Espenevo

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å kjøre to ulike skjermkort på et K9N Platinum hovedkort, men får ikke bilde fra secondary-kortet.

MSI K9N Platinum - nForce 590 SLI

Radeon 4890 1Gb PCI-E 16x

ATI X300 (type billig) PCI-E 16x

Driver er installert og kortet kommer opp uten feilmeldinger eller noe annet å sette fingeren på i enhetsbehandling. Kortet virker helt dødt, poster ikke ved boot og viser ikke i skjerminnstillingene i det hele tatt.

1) Noen som her innsikt i BIOS og vet om det er noe jeg ikke har tenkt på der? Dette er et SLI-kort, kan for så vidt se for meg det kan være noe kontroll på dette.

2) Har også et 7900GT liggende, noen grunn til å tro at det burde være enklere med dette kortet? Antar det kan kjøre på samme Catalyst-driver som 4890?

Hensikten er å bruke stoftTH til å kjøre spill som GTR evolution i 5040x1050px på tre 22" skjermer. (Skjermene er jo ikke verd en skit lengre når du får en ny 24" under 1400kr på komplett, så da får jeg helelr ta dem i bruk.)

post-5327-1250752578_thumb.jpg

Endret av Espenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han snakker ikke om CrossFire, som ikke ville ha funket i dette tilfellet i det hele tatt.

Det han mener er å ta 2x skjermkort, så smekke de inn i maskinen for å bruke flere skjermer.

Men det store spørsmålet er drivere... Er ikke sikker på om X300'n og 4890 kan kjøre med samme driver og at det blir krøll der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...