ilex Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jøss, forbauset over at det ikke er en haug med syting over Mozilla. Hvilket det vanligvis pleier å bli over Opera i trådene til disse artiklene når det er de som har kommet med en uttalelse. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om IE, men det som kan bli tilfellet er at EU setter en standard for annen programvare senere hvor en utvikler kan bli nektet å legge ved funksjon XX fordi da får utvikleren en fordel fremfor andre. Er det ikke dette som i bunn å grunn er meningen med all programvare? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Bullshit la Microsoft få gjør ka de vil me operativsystemet sitt ! Nei, ikke når de har brutt loven. Mozilla mener Microsofts forslag i beste fall er uklart – i verste fall urettferdig Herregud patetiske unger. Det er patetisk å påpeke svakheter ved forslag? Wow. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om IE, men det som kan bli tilfellet er at EU setter en standard for annen programvare senere hvor en utvikler kan bli nektet å legge ved funksjon XX fordi da får utvikleren en fordel fremfor andre. Er det ikke dette som i bunn å grunn er meningen med all programvare? EU setter heldigvis ikke begrensninger for ny funksjonalitet. Tvert i mot så ønsker de et velfungerende marked der vi ser flere nye funksjoner i en rekke nettlesere. Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hva oppnår egentlig Mozilla med å ha masse brukere som ikke engang vet at de bruker Mozilla ? At nettsider følger standard. Unngår at en aktør som MS har full kontroll over innhold på nettet. At de får flere kunder. Økt branding, folk føler seg fortrolig med jordklode omfavnet av en rev. Synes du dette er tilstrekkelig, eller blir din verden på en eller annen måte bedre av at IE fortsatt dominerer? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 det høres ut som om Mozilla ikke er fornøyd før IE er fjernet helt fordi Microsoft KAN finne på et eller annet. er ikke det å forgripe saken ? altså skal de som VIL ha IE ikke få lov. er det ingen som har tenkt på at MS KAN snike inn IE via en oppgradering uavhengig av hvor integrert IE måtte være r ? da blir argumentasjon likegyldig . da blir vel konklusjonen at MS selv ikke får lov å stå for oppgraderingene fordi de KAN finne på et eller annet tull Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 det høres ut som om Mozilla ikke er fornøyd før IE er fjernet helt fordi Microsoft KAN finne på et eller annet. er ikke det å forgripe saken ? altså skal de som VIL ha IE ikke få lov. Det stemmer ikke. Mozilla har pekt på områder som de mer er uavklart og andre problemstillinger knyttet til Microsoft sitt forslag. F.eks at muligheten for å fjerne IE er noe vanskelig tilgjengelig, at selv om man velger annen nettleser en IE vil IE sitt ikon vises på taskbaren (om man da ikke "fjerner" IE), at det ikke er avklart om IE kan bli satt som standard nettleser ved oppgradering selv om bruker har valgt annen nettleser, samt at oppstart av IE er hardkodet i andre av Micrososoft sine programmer. Og enkelte andre problemstillinger. er det ingen som har tenkt på at MS KAN snike inn IE via en oppgradering uavhengig av hvor integrert IE måtte være r ?da blir argumentasjon likegyldig . Akkurat derfor Mozilla reiser en del av disse problemstillingene. da blir vel konklusjonen at MS selv ikke får lov å stå for oppgraderingene fordi de KAN finne på et eller annet tull Det er eventuelle slike handlinger Mozilla vil sikre seg mot. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hva oppnår egentlig Mozilla med å ha masse brukere som ikke engang vet at de bruker Mozilla ? #¤)(&)¤(&=!"=#) Siden Win7 enda ikke har kommet ut, kan man med sikkerhet si at Microsoft presser gjennom IE andre plasser, ja er det greit å selge skinnet før bjørnen er skutt microsoft prøver å pålegge deg å kjøpe bjørnen uten at du har bedt om ha hverken den eller skinnet (aka. ta sorgene på forskudd)? noe annet ville vært historisk naivt når man snakker om tidenes værste monopolbedrift med et rulleblad som microsoft. derfor går man klok av skade ut i prevantiv ånd og skjærer gjennom bullshitten før produktet er slippet og skandalen allerede et faktum. tenk for en forbruker- og samfunnsøkonomisk gevinst det hadde vært om man hadde gjort det samme i anledning IE6. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 det høres ut som om Mozilla ikke er fornøyd før IE er fjernet helt fordi Microsoft KAN finne på et eller annet. er ikke det å forgripe saken ? altså skal de som VIL ha IE ikke få lov. Det stemmer ikke. Mozilla har pekt på områder som de mer er uavklart og andre problemstillinger knyttet til Microsoft sitt forslag. F.eks at muligheten for å fjerne IE er noe vanskelig tilgjengelig, at selv om man velger annen nettleser en IE vil IE sitt ikon vises på taskbaren (om man da ikke "fjerner" IE), at det ikke er avklart om IE kan bli satt som standard nettleser ved oppgradering selv om bruker har valgt annen nettleser, samt at oppstart av IE er hardkodet i andre av Micrososoft sine programmer. Og enkelte andre problemstillinger. er det ingen som har tenkt på at MS KAN snike inn IE via en oppgradering uavhengig av hvor integrert IE måtte være r ?da blir argumentasjon likegyldig . Akkurat derfor Mozilla reiser en del av disse problemstillingene. da blir vel konklusjonen at MS selv ikke får lov å stå for oppgraderingene fordi de KAN finne på et eller annet tull Det er eventuelle slike handlinger Mozilla vil sikre seg mot. og det har de klart hvis de får igjennom dette. en garanti er ikke alltid en garanti. ankerpunktet her er hvor mye av IE må være på pcen for at filbehandlingen skal fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hva oppnår egentlig Mozilla med å ha masse brukere som ikke engang vet at de bruker Mozilla ? #¤)(&)¤(&=!"=#) Ja det var jo kjempesaklig Hva som er den beste nettleseren er da høyst subjektivt. Hvis det for en gitt bruker ikke gir noen fordeler med å bytte ser jeg heller ikke vitsen. Siden Win7 enda ikke har kommet ut, kan man med sikkerhet si at Microsoft presser gjennom IE andre plasser, ja Det vil jeg gjerne like å se noen bevis på. Legg det frem, så skal jeg gi meg. Men å bare hoste opp ett eller annet vrøvl av noe microsoft-hat du av en eller annen grunn har samla opp kan du spare deg for. Hvis de er så utrolig misfornøyd med at Microsoft har etterkommet kravene fra EU, så skulle de kanskje ha stilt bedre krav da. Men det blir vel ikke slutt på syte-festen før windows kommer pre-installert med open-source browsere uten IE. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Mozilla oppnår å tjene penger. Hver bruker som søker fra Mozilla vil gi klingende mynt i kassen deres. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hva er det mozilla tjener penger på ? nettleseren er jo gratis det kan jo umulig bare være sponsormidler Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hva er det mozilla tjener penger på ?nettleseren er jo gratis det kan jo umulig bare være sponsormidler Mozilla er non-profitt. Så hvorfor skal de tjene penger? Sett deg ordtellig inn i saken venligst? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 vennligs få med deg hva som diskuteres her. les post #31 en gang til. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 @ZeVs^: Kunne de være så vennlig å oppdatere dem på sakens realiteter, som er som følger: 1. Det er ingen av oss som vet om Microsoft har etterkommet EU sine krav, i og med at EU ikke har gitt endelig tilbakemelding på Microsoft sitt siste forslag. Personlig regner jeg det skjer betydelig aktivitet knyttet til detaljer i dette forslaget. 2. Mozilla har i hovedsak reist spørsmål knyttet til forhold i Microsoft sitt forslag som i liten grad er beskrevet i forslaget, eller de oppfatter som svært uklare eller ikke i tråd med EU sine intensjoner. De fleste av disse spørsmålene er særdeles relevante, og Mozilla hadde sviktet både seg selv og oss som brukere om de ikke hadde stilt disse. At "The Captain" er krass i kantene får man bare ta med på kjøpet. @elg-elg123: Mozilla har en avtale med Google som generer betydelige inntekter. Ellers er Mozilla en non-profitt organisasjon, noe som gjør at alle tilgjengelige midler går til utvikling, ikke som hos Microsoft der 10 - 15 % går i andre sine lommer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hva er det mozilla tjener penger på ?nettleseren er jo gratis De tjener penger hver gang noen bruker søkefeltet. De tjener svært gode penger på det. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jepp, akkurat det samme med opera. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Jepp, akkurat det samme med opera. Og alle andre nettlesere... ^^ Endret 24. august 2009 av Zappy Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hva oppnår egentlig Mozilla med å ha masse brukere som ikke engang vet at de bruker Mozilla ? #¤)(&)¤(&=!"=#) Ja det var jo kjempesaklig Hva som er den beste nettleseren er da høyst subjektivt. Hvis det for en gitt bruker ikke gir noen fordeler med å bytte ser jeg heller ikke vitsen. Jeg tenkte bare jeg skulle svare på gresk siden innlegget var gresk. Siden Win7 enda ikke har kommet ut, kan man med sikkerhet si at Microsoft presser gjennom IE andre plasser, ja Det vil jeg gjerne like å se noen bevis på. Legg det frem, så skal jeg gi meg. Men å bare hoste opp ett eller annet vrøvl av noe microsoft-hat du av en eller annen grunn har samla opp kan du spare deg for. Tror nok heller det er du som har godt av å lese deg opp på historien til dette selskapet. Her f.eks: http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace,_extend_and_extinguish http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_explorer_6#Criticism Et selskap har ikke rett på å bli sett på som uskyldig inntil det motsatte er bevist som man har i menneskerettighetene. Alle som har et minimum av innsikt i bedriftskulturen og rullebladet til monopolgiganten microsoft, vet godt at de ikke skyr noen midler for å penetrere markeder med sine underlegne programkloner og få feste med konkurransehemmende metoder. Så slutt å spille dum; det er en god grunn til at konkurrentene er skeptiske helt til lovpåleggene blir beskrevet inntil den minste detalj for å hindre at microsoft finner smutthull som de utnytter. Hvis de er så utrolig misfornøyd med at Microsoft har etterkommet kravene fra EU, så skulle de kanskje ha stilt bedre krav da. Det er jo det de gjør! microsoft har lagt frem et forslag som nå skal evalueres. Mozilla (blant andre), har innsigelser på dette. Men det blir vel ikke slutt på syte-festen før windows kommer pre-installert med open-source browsere uten IE. Det er jo forsåvidt et godt forslag - er med deg på den.., for å reversere den urettmessige skade microsoft har gjort på markedet gjennom alle disse årene. Hadde de latt være å drive med ulovlig bundling og innbaking av IE i operativsystemet sitt og konkurrert på like vilkår slik at produktkvalitet hadde vært avgjørende fremfor kynisk spekulering i brukernes ignoranse ovenfor overlegne alternativer aka http://www.youtube.com/watch?v=0qNVe024RvI , tror jeg IE hadde vært gått i graven for lengst. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) siden det finnes noen få nettsider som fungerer skikkelig kun på IE og noen få brukere som er mere eller mindre avhengig av disse sidene så lurer jeg på hvilken metode som må taes i bruk for få få disse vriompeisene til å endre sidene sine. vriompeisene regner jo med at man bruker IE da man er avhengig av de sidene. og man ender tilbake til problemet (at man ikke kan velge bort IE ) for de få dette gjelder, som ikke vil bruke mere en nettleser (det holder med en nettleser uansett ) edit : det gikk litt for i svingene i sta . Endret 24. august 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå