Brno Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei, kan noen hjelpe meg. Jeg har glemt hva passord jeg brukte i BIOS, kan bios nullstilles (slik at passordet forsvinner)? Gjelder en 3 år gammel bærbar HP Lenke til kommentar
VroD01 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lag to oppstartsdiskett/cd/dvd, så du har ein i reserve. Løft av det lille flate batteriet, på hovedkortet, for 10 sec. BIOS er rèsatt. Sett i oppstartsmedia og start pcen på nytt. NB! Aldri testa dette på bærbar, men skal funke. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Mange (de fleste?) bærbare har biospassordet lagret i egen brikke. Dermed vil resetting av BIOS ikke påvrike elelr fjerne passordet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Mange (de fleste?) bærbare har biospassordet lagret i egen brikke. Dermed vil resetting av BIOS ikke påvrike elelr fjerne passordet. Om du veit kva slags hovedkort som er brukt så burde det ikkje være vanskelig å søke opp om din HP har ei slik brikke. Om passordet er lagra på ei eiga brikke så må du nok skaffe tak i eit nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå