dachef Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg har akkurat installert windows xp på min acer travelmate 7250g, men jeg klarer ikke å få frem noe informasjon om hvilket skjermkort jeg har. På laptopen står det at jeg har et Ati Mobility Radeon 2400 xt kort, men jg får ikke til å oppdatere noen drivere til det, da de ikke finner noe informasjon om skjermkortet. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Installer' denne: ftp://ftp.work.acer-euro.com/graphic/ati/...p_wdm_25203.exe Endret 20. august 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
dachef Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Jeg takker for linken, men jeg får bare beskjed om at den ikke finner noen komponenter som skal installerest. Går det ann å fikse det uten å ha master i data? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er du sikker på at produkt nummeret er 7250G. Finner nemlig ingen travelmate med dette (7250g) nummeret hos Acer . Ei heller med google. Lenke til kommentar
dachef Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Er du sikker på at produkt nummeret er 7250G.Finner nemlig ingen travelmate med dette (7250g) nummeret hos Acer . Ei heller med google. Det kan hende at der har vert en liten skriveleif, det skal vere Travelmate 7520g Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Den er levert med Vista ikke sant ? Og du har sannsynligvis da nedgradert til XP ? Mobility ATI radeon drivere for denne finns bare for VistaX86/X64. Din mulighet er å modde driver (INF) fil selv til å støtte Acres vendor_ID og Device_ID for grafikken i Acer'n. Man gjør dette ut i fra standard Catalyst driverpakke for XP lastet ned fra ATI.com. http://www.driverheaven.net/modtool.php Lenke til kommentar
dachef Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Den er levert med Vista ikke sant ?Og du har sannsynligvis da nedgradert til XP ? Mobility ATI radeon drivere for denne finns bare for VistaX86/X64. Din mulighet er å modde driver (INF) fil selv til å støtte Acres vendor_ID og Device_ID for grafikken i Acer'n. Man gjør dette ut i fra standard Catalyst driverpakke for XP lastet ned fra ATI.com. http://www.driverheaven.net/modtool.php Takk for hjelpen, nå er ikke jeg så teknisk av meg at jeg tør å gå ut på det der, men tror du at den vil fungere med windows 7? For vist den gjør det så tror jeg at jeg opgraderer til den versjonen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Du kan prøve den som ligger linket til litt nede på denne siden (ferdig moddet). Download ATI Radeon Catalyst Modded Driver 9.3 (XP 32Bit) Står oppført med: "ATI MOBILITY RADEON HD 2400 XT" = ati2mtag_M72, PCI\VEN_1002&DEV_94C8" Denne strengen: PCI\VEN_1002&DEV_94C8 Skal da matche din egen (ikke gjenkjente gule VGA) under driver details og property Hardware ID i enhets behandling/device manager. Gjør den ikke det må du modde selv. Edit: Større sjanse å få det til med Win 7 ja . Dette siden man oftest kan tvangsinstallere Vista drivere på Win 7 uten problemer. Edit: Glemte link http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4408908 Endret 20. august 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå