Rescue me Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lurer på om det er mulig å gå fra VG2 Elenergi til VG3 Automatiseringsfaget? Skjønner selfølgelig at det ikke er mulig helt uten videre så må vel ta opp noen fag. Fellesfagene (allmennfag) er helt like på VG2 Elenergi og VG2 Automatisering, samme med prosjekt til fordypning, hvis det ikke er noen forskjell på prosjekt i fordypning på VG2 Elenergi og VG2 Automatisering? Forskjellen ligger i programfagene, mens man på VG2 Elenergi har følgende programfag: 140 timer Automatiseringssystemer 140 timer Data- og elektronikksystemer 197 timer Elenergisystemer Har man på VG2 Automatisering følgende fag: 337 timer Automatiseringssystemer 140 timer Elenergisystemer Slik jeg ser på det trenger jeg kun å ta opp følgende fag som privatist: "AUT2001 - Automatiseringssystemer, Vg2 Automatisering"? Takker for alle svar . Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Problemet er at de automatiseringsfagene du har på VG2 Elenergi er ekstremt basis iforhold til automatiseringssystemer du har på automatikerlinjen. Jeg tror du ville hatt store problemer med å klare å henge med i timene om du ikke hadde tatt VG2 automatisering, da tredje året omtrent bare bygger på teori som du har gjennomgått i andre klasse. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Nå kom jeg faktisk inn på VG2 Automatisering på 3. inntak . Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Så du søkte Auto. på førstevalg men kom ikke inn og begynte på Elenergi og så har du kommet inn alikevell på auto. ? I så fall, gratulerer Da har vi mye og snakke om i guess. Men har en problemstilling når det kommer til teite kryssløp. Som f .eks og la TIP hoppe fra vg1 tip til vg2 automatisering ?!?!?! har rundt 3-4 fra tip i klassen og det går praktisk talt med teskje metoden. Er på kanten til og bytte skole, åssen kan de finne på og kaste noen fra mekanisk inn på elektro når de har NULL kunskap om strøm og elektroteknikk. Foreløbig er det som jeg går VG1 på nytt fordi de må ha det så heftig trangt inn i skallen... Lenke til kommentar
V_B Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Du har en læreplan du skal igjennom og det må du fortelle læreren din. Du skal ikke måtte lide av at andre ikke har gode nok forkunnskaper. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg og en jeg gikk med i fjor snakker om og droppe ut, så ille er det atm. Og heller begynne i en by borti her neste år og jobbe litt i år. Orker ikke et sekund til med overflodisk repetisjon. Greit nok at vi repeterer men når det er så ekstremt at du føler du går GK på nytt...ja da tar det helt av. Dette er også en ny linje på vgs'en jeg går på nå så vi har heller ikke noe utstyr enda så det blir og møte opp på skolen og sitte dønn stille på stolen en hel dag fra halv ni til halv fire og se det som blir skrivd på tavla og høre hva læreren sier. Kan selfølgelig alt 99.9999% fra i fjor. De få tingene jeg hadde glemt var bare og se noen tegninger og et regne stykke så var alt på plass. Men neida så klart må vi sitte med de svette slæskene fra mekken som har null kunskap om strøm og får lov til og hoppe rett inn i vg2 elektro. Spør du meg kunne de like gjerne latt folk slippe GK og begynne rett på vg2 automasjon, får de fra mekken og de fra 10 klasse har akuratt like mye kunnskap om strøm. Så ja hvis det ikke blir et bedre opplegg for de som har gått elektro fra før hvertfall så orker jeg faen meg ikke mer anti praktisk skole med kun teori... Og motivasjonen svekkes MYE for hver dag jeg må høre på teskjemetoden innen for ting jeg kan 100%. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Så du søkte Auto. på førstevalg men kom ikke inn og begynte på Elenergi og så har du kommet inn alikevell på auto. ? I så fall, gratulerer Stemmer det . Men har en problemstilling når det kommer til teite kryssløp. Som f .eks og la TIP hoppe fra vg1 tip til vg2 automatisering ?!?!?! har rundt 3-4 fra tip i klassen og det går praktisk talt med teskje metoden. Er på kanten til og bytte skole, åssen kan de finne på og kaste noen fra mekanisk inn på elektro når de har NULL kunskap om strøm og elektroteknikk. Foreløbig er det som jeg går VG1 på nytt fordi de må ha det så heftig trangt inn i skallen... Har også 3 TIP folk i klassen min, hittil har vi bare fulgt kapitlene i boka da (3 kapittel på 3 dager), så er ikke akkurat noe teskje for TIP folkene, selv om det er veldig basic da. Endret 26. august 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ER nok forskjell sted til sted, men hvertfall med nye linje med rundt 4 tippere og en altfor forsiktig lærer så går det teskje metode for alle penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå