Gå til innhold

Hva heter boken/novellen?

Anbefalte innlegg

Ikke blitt oppretten en slik tråd før? velvel.

Jeg er på jakt etter en samisk bok eller novelle som omhandler en ungdom(eller var det voksen?) som er på beite med reinsdyrene til bygda. En natt får han besøk av en bjørn, men det er ikke en vilken som helst bjørn. Jeg mener å huske at bjørnen hadde gjennomsiktig pels og inne i bjørnen var det en naken jente. Igjennom historien besøker han denne bjørnejenta flere ganger. Historien var proppet med metaforer mener jeg å huske.

Forfatteren er samisk. Mener det var en kvinnelig forfatter.

Jeg håper det er noen oppbegående samisk-interesserte lesere der ute :thumbup:

Skulle gjerne ha visst hva navnet på denne boken/novellen heter.

Jeg er hjertelig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

En liten bump.

Jeg leter etter en bok som jeg absolutt ikke husker navent på. Det har irritert meg en liten stund nå. Jeg husker ikke noe særlig fra handlingen, men boken var brun og hadde en tegning med en liten jente som holdt hånden til et skjelett, skulle sikker forestille døden. Tror handlingen var satt til WWII, men er ikke sikker. Tror også det var noen med en bokhandler. Boken er rellativt kjent.

Håper selvfølgelig det er noen av dere smarte folk der ute som vet hva jeg skriver om.

Lenke til kommentar

Da blir tråden din litt forvirrende i fht første post. Med mindre du ønsker at dette skal bli en generell tråd som folket kan bruke til random spørsmål ang bøker de ikke vet hva heter. (rapporterer denne, så kan en moderator evt gjøre en sticky ut av den hvis det ikke finnes noe lignende fra før)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...