Gå til innhold

Hjemmelagde våpen-tråden for oss som liker sånt...


TanteEdgar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føler jeg trenger å komme med en liten advarsel nå...

 

 

Var akkurat ute å teste en hjemmelagd potetkanon.

 

Løpet hadde en diameter på ca 7cm og hadde en lengde på ca 1,5m

kammeret sto i stil til løpet.

 

Skøyt et par skudd og alt gikk bra, skøyt ca 150m.

 

På det siste skudde tok jeg dobbelt så mye gass for det jeg følte den hadde mere å gå på.

 

Det som skjedde var at hele dritten sprengte...

 

Hadde 2 1,5l flasker som jeg skrudde sammen med 4 skruer til et langt kammer, den ene flaska ble rivd av den andre og skruene var ikke å finne.

 

Løpet ble knekt av på en syk måte... du kunne virkelig se at det var krefter i greiene..

 

På toppen av det hele så smalt det som et helvette.

 

føler jeg hadde dritflaks, kunne jo sprengt av meg arma :p

Lenke til kommentar
føler jeg trenger å komme med en liten advarsel nå...

 

 

Var akkurat ute å teste en hjemmelagd potetkanon.

 

Løpet hadde en diameter på ca 7cm og hadde en lengde på ca 1,5m

kammeret sto i stil til løpet.

 

Skøyt et par skudd og alt gikk bra, skøyt ca 150m.

 

På det siste skudde tok jeg dobbelt så mye gass for det jeg følte den hadde mere å gå på.

 

Det som skjedde var at hele dritten sprengte...

 

Hadde 2 1,5l flasker som jeg skrudde sammen med 4 skruer til et langt kammer, den ene flaska ble rivd av den andre og skruene var ikke å finne.

 

Løpet ble knekt av på en syk måte... du kunne virkelig se at det var krefter i greiene..

 

På toppen av det hele så smalt det som et helvette.

 

føler jeg hadde dritflaks, kunne jo sprengt av meg arma :p

 

 

Bilde?

Lenke til kommentar

DSC00143.jpg

Hele greia

 

DSC00144.jpg

Enden av kammeret, Du ser røret er blåst av, det er krefter til stede når den blåser av den tykke plasten saken på den måten.

Greit nok om den hadde knekt sånn, men prøv å dra i hver ende av et så tykt plastrør og få røret til å ryke...

 

DSC00145.jpg

Den andre delen av slutten på kammeret, der hvor løpet er festet.

 

DSC00146.jpg

1 av 4 skruehull som festet sammen de 2 flaskene.

 

 

Det rare er at løpet ikke blåste av kammeret, men hele feste mekanikken på enden av kammeret sprengte/blåste av isteden.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Thundere ja... De Buster batteriene er de beste, får mye kraftigere smell med sånne thundere enn det meste annet og dessuten er de billige. Vi heiv endel ut på isen på et ganske stort vann rett i nærheten av oss og da kommer det en sånn tøff lyd en tidels sekund før smellet.

 

Er sånn lyd som når isen sprekker, en skikkelig pjiiiiiiiing lyd. Men ang. den moskeen: har du hylere og stålrør tilgjemgelig? Du bretter stålrøret i den ene enden, borrer hull til lunte midt på, fyller og pakker krutt inni og bretter den andre enden til slutt.

 

Rør på 15cm og sånn dimensjon som typisk er på vannrørene til vasken hjemme hos deg er passelige. Det tar dagevis å fylle opp sånne mamba-rør, men desto kulere da :p

 

Bare pass på å ha minst 10 sekunders brennetid på lunten og dekk til røret/gå i dekning. Røret finner du aldri igjen for det går i 1000 biter og fyker overalt. Det er livsfarlig så noen forhåndsregler må du ha. Vi la et rør inni et bildekk en gang for å håpe på å finne igjen noe av røret og det var totalt ødelagt.

 

Et rør som er rundt skal veldig mye til å revne, men dette var bare revnet i mange deler, omtrent sånn som Tom & Jerry når de stikker hodet inni en tønne med TNT og så sprenger den og de sitter igjen og ser ut som en palme...

 

Men igjen: så gøy!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en flaske med kaustisk soda, blanda vatn oppi den, og tok på korken, 1 sek etterpå. eksploderte den noe ekstremt.

Vi fant ikkje en einaste liten bit av flaska etter på.

 

Kaustisk soda+vatn= Kraftig bombe.

 

 

 

 

Jeg har laget noen bomber av fryverkeribatterier som jeg kaller thunder. Jeg¨åpner batteriet og tar de papp rørerene fra hverandre. derretter åpner jeg rørene og tar ut en beholder med lunte på. Derretter tar du og taper masse rundt beholder og tenner på! Har laget 29 stk idag :) og har tenkt til og kaste dem inn vinduene til en moske som er "naboer" med oss. prøver og få dem bort, det er en masse bråk omkvelden og masse biltrafikk pga de muslimene.

haha det blir bra!!, film det!?

 

 

Gode orginale måten, akkurat som hand granat.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...