Gå til innhold

Hjemmelagde våpen-tråden for oss som liker sånt...


TanteEdgar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å lage en pil og bue, armbrøst eller potetkanon da^^

 

 

Armbrøst med en sånn strikk som du har på trøsykkel når du har ting på bagasjebrettet. Eller en stor armbrøst med sånn bil-tauestrikk. Alt går an vettu.

 

Katapult er jo skamtøft hvis du har tilgang på materialer til det. Lagde en liten en for sikkert 10-12 år siden med sånne tjukke kjøkkenstrikker. Skøyt legomenn sånn at far min måtte plukke de ned fra taket hos bestemor...

Lenke til kommentar

Først og fremst, en G-3 har utgangshastighet med standard ammunisjon på ca 800 m/sek (2700 ft/sek). Så litt kraftigere en standard .22kaliber

 

Da jeg var yngre *er gammel nå* hadde vi sykt mye morro med kinaputter og den slags ting, som en desværre ikke får lov å kjøpe lengre..

 

Men en 0.8 grams kinaputt i ett kobberrør med sveisa endestykke og en 5-6 stål hagel nedi.. da skal jeg si det singla stygt i vinduet til naboen, samt at blomsterkassa til modern ikke var helt den samme etterpå.

 

Ett kinderegg (den gule delen) fylt til randen med svartkrutt, med en halv rull bruntape og stjerneskudd til lunte gav også en ganske heftig effekt.. Spesielt i en park i Oslo sentrum :D

Lenke til kommentar
Først og fremst, en G-3 har utgangshastighet med standard ammunisjon på ca 800 m/sek (2700 ft/sek). Så litt kraftigere en standard .22kaliber

 

Da jeg var yngre *er gammel nå* hadde vi sykt mye morro med kinaputter og den slags ting, som en desværre ikke får lov å kjøpe lengre..

 

Men en 0.8 grams kinaputt i ett kobberrør med sveisa endestykke og en 5-6 stål hagel nedi.. da skal jeg si det singla stygt i vinduet til naboen, samt at blomsterkassa til modern ikke var helt den samme etterpå.

 

Ett kinderegg (den gule delen) fylt til randen med svartkrutt, med en halv rull bruntape og stjerneskudd til lunte gav også en ganske heftig effekt.. Spesielt i en park i Oslo sentrum :D

 

 

Vi og har hatt (har, men det er ingen som vet) mye gøy med kobberrør som er tett i en ende og fylt med krutt. Vi pakket så mye krutt vi kunne inni røret og hadde geværkuler i front. Skøyt rett gjennom hva det nå enn traff. Skal hamstre hylere og sånne 40kr batteri i år. Skal sprenge ting resten av året. Kinderegg med bakepulver og vann er jo en klassiker. Like klassisk er det kanskje ikke å hive det på naboen sin balkong....

Lenke til kommentar
å klappe i henda smeller garantert høyere enn kinderegg og vann.

 

Hamstra masse rakketer jeg også når jeg var litt yngre :p mer morro å lage sitt eget krutt!

 

 

Hvem sier at jeg er så ung da? :p

 

Og de kinderegg greiene gjorde vi når vi var små. Har ikke gjort det igjen siden jeg lagde min første rørbombe...

Lenke til kommentar
Å få hjelp/ gi hjelp til å lage bomber og eksplosiver er noe vi ikke tillater her på Diskusjon.no. Et par innlegg er slettet.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

 

Da var et spørsmpl som var off- topic i tråden avklart. Ta gjerne slikt på pm i fremtiden.

 

Ps. Off- topiv innlegget ble slettet.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

1,5 liter flaske, lage et hull på 0,5 cm i diameter 10 cm, fra bunn av flaska og opp.

Finn et passende rør i plast eller metall på ca 1,20 cm lengde.

Røre skal passe på tuten av flaska, sånn at du kan presse løpet over tuten.

Er røret litt for lite kan du spikke av litt av gjengene på flaska sånn at det passer over tuten.

 

Ta løpet av, press løpet ned i en potet sånn at poten former seg perfekt til løpet.

Dytt potetbiten en gang igjennom løpet med en pinne.

Sett potetbiten i løpet igjen og press på løpet på flasken.

 

Fyll på ca 0,5 sekunder med hårspray og tenn på med lighter i samme hull som du fylte på.

Pass på fingrene når du tenner på, det er lett å brenne seg på stikkflammen.

 

Skyter rundt 150-200 meter langt.

 

Du finner masse info om det rundt på nette om du bare gidder å søke!

Lenke til kommentar

Det er jo en klar fordel å ha kammeret så tett som mulig for å unngå at masse trykk forsvinner ut av et hull i siden. Stikk to hull med en tegnestift ca 0,5-1cm fra hverandre og ta en sånn lightertenner og stikk de to lederene fra den inn i hvert sitt hull og inn i kammeret.

 

Teip knappen og ledningene godt fast på utsiden så det ikke blir noe slarkegreier. Du skal bare justere avstanden mellom lederene til du får en gnist når du trykker på tenneren. Det vil antenne gassen i kammeret og med ganske lite tap i form av at trykket farer ut på sidene og ikke i løpet.

 

Hvis du har litt penger du vil bruke på dette så kjøp heller skikkelige rørdeler. bruk et 3" rør på en meters lengde til løp og en overgang til et 4" kammer. Kammeret skal være et såkalt stakerør, altså en slags "T" formet rørdel med skrulokk. Sett i en plugg i ene enden og løpet med overgangen i den andre enden og lag tenneren som jeg skreiv her oppe. Vips så har du en helt bra potetkanon som skyter hele poteter et par hundre meter.

 

Det er en fordel om du finner store poteter som du kan presse innpå og få det helt tett i løpet. Skru for all del sammen hver enkelt del for å unngå at hele kanonen deler seg opp for hvert skudd, det er kjedelig og montere den igjen hele tiden. Propangass er klart å foretrekke da det gir mye bedre trøkk enn hårspray og er veldig lettantennelig. Du fyller ca 8 sekunder med en vanlig propanflaske og skrur igjen lokket i full fart, sikter og skyter.

 

Skyter rett gjennom bilvinduer uten problem. Vi fant en gammel kassert Chevy van i skogen en gang og fyrte rett gjennom hele bilen, inn på ene siden og ut videre inni et tre og fremdeles med stor fart. Funker med en håndfull småstein eller spiker hvis du skal plukke ned fugler. Du legger bare dette oppå poteten når kanonen er ladd og du vil få en hagle.

 

Kanonen min er ganske presis innenfor ca 50 meter. Du kan sikte rett på det du vil treffe og du treffer. Blir litt mindre hvis du har "haggel" inni, men da får du uansett dekket et litt større område :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1,5 liter flaske, lage et hull på 0,5 cm i diameter 10 cm, fra bunn av flaska og opp.

Finn et passende rør i plast eller metall på ca 1,20 cm lengde.

Røre skal passe på tuten av flaska, sånn at du kan presse løpet over tuten.

Er røret litt for lite kan du spikke av litt av gjengene på flaska sånn at det passer over tuten.

 

Ta løpet av, press løpet ned i en potet sånn at poten former seg perfekt til løpet.

Dytt potetbiten en gang igjennom løpet med en pinne.

Sett potetbiten i løpet igjen og press på løpet på flasken.

 

Fyll på ca 0,5 sekunder med hårspray og tenn på med lighter i samme hull som du fylte på.

Pass på fingrene når du tenner på, det er lett å brenne seg på stikkflammen.

 

Skyter rundt 150-200 meter langt.

 

Du finner masse info om det rundt på nette om du bare gidder å søke!

hei skjener jeg deg?.. uanset jeg drivde mye med kjemi før og lagde røyk bomber av kjemiske stoffer men det skjede et lite uhell så jeg har slutta med og leke med kjemiske stoffer som heter KNO3. men den potetkanonen det burde hjelpe men kan du lage video osen man lager den den for da er det enklere og forstå

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...