Gå til innhold

Hjemmelagde våpen-tråden for oss som liker sånt...


TanteEdgar

Anbefalte innlegg

Supert!

 

Men tenkte litt på hastigheten og det som du skrev ang det.

 

En salongrifle skyter med 400 m/s + og kula er ca 6mm og av bly, så den veier en god del mer enn 3mm stålkule, det hvil vel si at salongrifla har større kraft enn det railgunnen din kommer til å få?

 

En 3mm stålkule i 400m/s blir vel over dobbelt så dårlig som en 22cal rifle, pga størrelsen og vekten?

 

Og den kan vel ikke sammenlignes med et 50cal skudd eller ag3 skudd en gang.

 

En 3mm pellet, er en stålsylinder (helmantlet, ikke hul) som er 3mm i diameter. jeg sa ingenting om lengden, men jeg skal trygt kunne anta mellom 15 og 20 mm i lengde.

 

Størrelsen på prosjektilet har ingenting å si - det er den kinetiske energi det har i impaktøyeblikket som teller.

 

Rifleskudd er tiltenkt å gjøre skade ved penetrering av et objekt. Railgunprosjektiler er tiltenkt å gjøre skade bare ved å treffe - uavhengig om skuddet går gjennom, fragmenteres, etc..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, hvis jeg forstår kinetisk energi riktig så hvil en 22cal blykule ha større kinetisk energi enn 3mm stål pellet som er 15mm lang. Hvis begge har en fart på 400m/s

Nettopp pga vekten som jeg skrev, størrelsen har litt å si, men dette går på ødeleggelse og ikke selve kraften til kula.

 

Regnet ikke med at du skulle ha den sylinderformet siden du skrev pellet.

 

Skade ved penetrering og skade ved treff blir vel det samme.

Men hvis du tenker på at 3mm pelleten skal skade uten å penetrere så hvil fremdeles 22cal skudde gjøre større skade uten å penetrer, pga at 22calen har større overflate og sprer energien ut over ett større område, i tillegg så er 22cal skudde tyngre og hvil da naturligvis slå hardere enn 3mm pellet.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
vel, hvis jeg forstår kinetisk energi riktig så hvil en 22cal blykule ha større kinetisk energi enn 3mm stål pellet som er 15mm lang. Hvis begge har en fart på 400m/s

Nettopp pga vekten som jeg skrev, størrelsen har litt å si, men dette går på ødeleggelse og ikke selve kraften til kula.

 

Regnet ikke med at du skulle ha den sylinderformet siden du skrev pellet.

 

Skade ved penetrering og skade ved treff blir vel det samme.

Men hvis du tenker på at 3mm pelleten skal skade uten å penetrere så hvil fremdeles 22cal skudde gjøre større skade uten å penetrer, pga at 22calen har større overflate og sprer energien ut over ett større område, i tillegg så er 22cal skudde tyngre og hvil da naturligvis slå hardere enn 3mm pellet.

 

Grunnen til at blykula vil gjøre mindre skade enn stålprosjektilet (sorry, skal holde meg til å si prosjektil fremfor pellet), er at bly som material har et mye lavere smeltepunkt (som gjør at den har lettere for å absorbere utløst kinetisk energi til å endre fasong) og er mye mer lettformelig enn hva industristål er. Det at industristålet ikke endrer fasong ved impakt i lik grad med bly, gjør at den utløste kinetiske energien overføres i større grad til målet som treffes enn hva som er tilfelle med blykuler.

Lenke til kommentar

Her er et litt kult bilde av en bombe jeg lagde en gang i tiden.

Legg merke til bygningen på høyre side, det er et 2etg bygg, så sammenligner du eksplosjonen med bygget, da får du litt følelse av hvor stor eksplosjonen var...

best.jpg

 

Et annet bilde av samme eksplosjon, bare litt lengre ut i eksplosjonen.

bombe.jpg

Legg merke til handballmålet på venstre side.

 

En annen bombe, den er litt mindre enn den over. 600g flash krutt i en termos.

DSC00013.jpg

 

Hjemmelagd håndgranat:

DSC00320.jpg

 

En veldig liten bombe, litt mindre en den første? hehe

EPSN3613.jpg

 

Enkel og grei potetkanon, men fremdeles kraftig nok til å skyte poteter et par 100 meter og skyte skrutrekker igjennom en garasjevegg:

EPSN5290.jpg

 

En litt større potetkanon :p den er det ikke jeg som har lagd.

spud-gun-14.jpg

Lenke til kommentar

Selv har jeg en lang liste med ting jeg har lagd:

 

Potetkanon: Skyter en potet optil 500m

Dårlig Tazer: Av engangskamera

Bra Tazer: Lagd av katoderørs TV

Et lite sverd: Lagd av en stållinjal

Et stort sverd: Lagd av løvfjera fra en bil, dette ble veldig bra.

Chainmail hanske: med spisse klør.

Assasins creed-aktig kniv: funka kjempebra (har ikke prøvd på personer selvfølgelig, da)

Tidsinstilt APAN-bombe®

Svartkrutt bomber

Hansker som brenner (ikke akkurat et våpen, men, men...)

Hanske som skyter ild. (farligst for meg selv)

Hanske som gir støt. (engangskamera tazer)¨

En høyspennings generator festa til beinet, som lader meg med statisk elektrisitet hele tiden. (fra en liten luftrenser)

Tesla Coil: stor jævel som skyter lyn...

Håndhold Tesla Coil, liten sak som skyter små lyn, ser ut som en pistol og er drevet av AA batterier.

Coilgun: Kan kanskje minne litt om railgunnen, men den ble aldri dødlig sterk

En liten kanon: Lagd av en anntenne, nitrocellulose og små kuler.

Fakkel og evnen til og puste flammer.

Et sverd som også fungerer som fakkel.

Laser som kan tenne på fyrstikker og poppe balonger.

 

De fleste tingene her er farligst for meg selv, de har heller aldri blitt brukt til å skade andre med. På den andre siden har jeg aldri skadet meg selv heller.

Går ikke så inn i detalier men, spørr gjerne så svarer jeg og kan poste bilder.

Jeg er veldig åpen for inspirasjon, trenger noe nytt å lage. :)

Lenke til kommentar

Hvor stor var APAN bomba og hvordan lagde du den tidsinnstilt?

 

Lagd tazer selv, av en svær blits.

 

Testen den på armen til en kammerat uten at han var klar over det, armen hans spente seg og dirret som faen, så ut som om han stramma musklene for å vise bicepsen.

Han sa det kjentes ut som om armen skulle knekke og jeg tror han har arr etter det fremdeles, etter ca 6 år..

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Hvor stor var APAN bomba og hvordan lagde du den tidsinnstilt?

Liten, bare en glorifisert kinaputt. Av glødetrå, batteri, fyrstikk, teip, ledninger og eggetimer(den typen som snurrer rundt). Gjorde bare sån at ledningene satt fast i den bevegelige delen av klokka og traff den andre etter en stund.

Lenke til kommentar
Her er bilde av en form for et hjemmelagd våpen jeg lagde for noen år siden.

800gram krutt og et par kilo med metall...

 

DSC00352.jpg

 

Vinduer 300 meter unna dirra etter eksplosjonen, folk sa det hørtes ut som om noen kastet snøballer på alle vinduene samtidig.

Fikk meldinger om at det rista i hele hus

og en kammerat hørte at det falt ned metallbiter rundt han (200 meter unna eksplosjonen)

Smellet kunne høres 3,5 kilometer unna, mulig det kunne høres enda lengre også, men det har jeg ikke noe fakta eller beviser på.

 

Satt den av på et åpent jorde, så det var 100% trykt, om noen skulle lure..

 

HAHahahaha, den så awesome ut! :)

Lenke til kommentar
3 meter 88,9 mm stålrør med et 141,3 mm kammer sveiset bakpå + antenningshull

Acetylen og oksygenflasker etter behov

Bolt laget av rundjern som passer perfekt i løpet

 

Heldigvis (?) kom det en brannbil og stoppet oss etter at vi ble observert.

Hadde sikkert blitt fiasko uansett..

 

 

Ja, dere kunne boltet den tett i begge ender og sett hva som skjedde... :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...