thomsa2 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg kjøpte en wii i utlandet (Asia), modifisert. Helt til nå har jeg kun hatt brente spill, men gikk i dag til innkjøp av wii resorts. Til min store forargelse får jeg ikke inn spillet, maskinen gjenkjenner ikke disken når den står i. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
thomsa2 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Lage en kopi? Hmmm..kanskje det.. men også litt dumt.. Lenke til kommentar
thomsa2 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Leste litt på en svensk side i går, hvor det ble anbefalt å last ned ny software. Det hjalp ikke. Kanskje et dumt spørsmål, men kan det ha noe med soner å gjøre? Siden konsollen er kjøpt i Asia og spiller er kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg vil tro det rett og slett er det som er problemet, ja. At spillet er PAL og maskinen NTSC-J. Hvordan har du moddet den? Med modchip må man som regel bruke config-plata for å slå på støtte for andre regioner... Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lage en kopi? Hmmm..kanskje det.. men også litt dumt.. Er ikke hele poenget med en chip å spille backups av dine egne spill? Eller er du på den andre siden av loven? Lenke til kommentar
thomsa2 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Jeg vil tro det rett og slett er det som er problemet, ja. At spillet er PAL og maskinen NTSC-J. Hvordan har du moddet den? Med modchip må man som regel bruke config-plata for å slå på støtte for andre regioner... Den var moddet da den ble kjøpt i Asia, og noen config plate fulgte dessverre ikke med. Leste en plass at freeloader kan være tingen. Men, selvfølgelig så aksepterer ikke NTSC utgaven firmware over 3.2. Og det har jeg selvfølgelig. Vet du om jeg kan gå via innstillinger og skifte mellom PAL og NTSC? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Vil du forandre fra NTSC-J til PAL? http://nintendo-scene.com/1150 Jeg fratar meg ALT ansvar for eventuelle skader. Lurt å installere HBC channel først. Lenke til kommentar
thomsa2 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Vil du forandre fra NTSC-J til PAL? http://nintendo-scene.com/1150 Jeg fratar meg ALT ansvar for eventuelle skader. Lurt å installere HBC channel først. Tror jeg står over det valget. Får heller se om jeg finner en freeloader eller prøver å brenne spillet og se om det funker. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ja, du kunne vel også prøve backup loaderen.. Er en egen wii channel som kan starte brente (og orginale) spill. Ganske sikker på at den er regionfri også. http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?t=9353 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå