Morro Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Vi skal fly til Sveits og dra rundt med tog noen dager. St moritz - Zermatt skulle være en fin tur gjennom Alpene, noen som har vært der? Andre forslag? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har reist på endel mindre og større baner i Sveits, men den smalsporede banen fra Montreux opp til Rochers-de-Naye er den jeg anbefaler. Banen er kun 7,6 km, men har en stigning på 1578 meter. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Den høres artig ut (om ikke lange togturen), og Montreux var også aktuell på plakaten fra før. Går vel en sånn bane opp fra Zermatt også. Hvis vi har en flerdagersbillet for tog antar jeg at sånne baner opp fjellsidene ikke er inkludert? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det er et lite lokalt baneselskap. Fikk kjøpt en kombi-bilett som inkluderte vanlig tog fra Geneve. Er usikker på om banen er inkludert i noen railpass eller om det gir rabatt. Zermatt har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Vel overstått, Sveits er et flott ferieland! bildet er tatt fra "Lille Matterhorn", 3883 moh, vi tok kabelbanen opp. Legg merke til hytta nederst til høyre på bildet, neste feriemål kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå