Arve28 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har fiber 30mbit linje. Koblet til den gamle PC'n men finn bare 7mbit. Kobblet til bærtbare å fikk mye bedre. Den gamle PC'n er vel ca 6 år. Kan det være at nettverkskortet ikke takler mere. At det er 10mbit eller mindre. Hvordan nettverkskort/fart bør jeg kjøpe? (Har Datakjeden eller Digitalimpuls noen greie? Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Har fiber 30mbit linje. Koblet til den gamle PC'n men finn bare 7mbit. Kobblet til bærtbare å fikk mye bedre. Den gamle PC'n er vel ca 6 år. Kan det være at nettverkskortet ikke takler mere. At det er 10mbit eller mindre. Hvordan nettverkskort/fart bør jeg kjøpe? (Har Datakjeden eller Digitalimpuls noen greie? Vil nesten tro at du har et nettverkskort som kun støtter 10 Mbps?! Kan også være en ide å sjekke om det er satt noen begrensninger på enhetsbehandling for nettverkskortet?! Skal du handle på nett har du flere priser her: https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=263 Evt. kan du bestille billige nettverkskort fra DealExtreme. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Hvordan kan jeg sjekke om det er satt noen begrensninger på enhetsbehandling for nettverkskortet? Noen kort står det 10/100Mbit andre 10/100/1000 Mbit. De koster omtrent det samme. Hva velger jeg? Endret 20. august 2009 av Arve28 Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Benytter du WinXP? Windowstast + Pause/Break - Maskinvare - Enhetsbehandling - Nettverkskort (klikk på plusstegnet) - Dobbeltklikk på nettverkskortet Velg Avansert og sjekk om det ligger begrensninger under verdi på en egenskapene? Det er også mulig at det står info om kortet på en av de andre valgene? Og da kan du søke opp nettverkskortet på Google for å se hvilken hastighet det støtter?! For vanlig bruk er det ikke behov for et kort med støtte for 10/100/1000 Mbps, men siden du kjøper nytt og prisen nesten er den samme får du avgjøre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå