tyrann Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har ett utrulig irriterende problem. Her begynner historien. flyttet inn i ny leilighet, satt uten pc i 1,5mnd fordi min Silverstone zeus st850zf gikk i stykker. Skrudde den opp og tenkte jeg skulle ta en titt på hva som hadde gått til dundass (det som er inni sirkelen på det opplastede bildet) Fikk omsider lånt en Hiper r580 som jeg har hatt før, og bruker den ca en uke, så skal jeg ta ut headset kabel fra onboardlydkortet og det freser som søren og PSUen er død. 2 ting jeg lurer på, kan det være noe herk med jordinga og hvorfor tar det knekken på komponenter på 220volt delen av strømforsyninga, hvis det skulle eventuelt vært dårlig jord i pcen. eller er det noe greier med leligheten, er gammlet stømnettverk i leiligheten med skru sikringer. det andre jeg lurer på er om det er mulighet å bytte ut de komponentene som er ødelagt i det vedlagte bildet Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Får vel gjøre det:) er utrulig irriterende. men begynner i lærling snart så får vel litt mer penger snart Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det må være lysnettet i leiligheten som gjør det, for i strømforsyninga er det et galvanisk skille så 230v delen skal ikke kunne gå hvis det er feil i pcen. Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Har en Skjøteledning med jord og alt og stikkkontaktene i veggen er jordet også, ser hvertfall sånn ut fra fasaden. vil en UPS hjelpe på dette. Lenke til kommentar
VroD01 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) UPS vil alltid levere stabilt til pcen uavhengig av kva straumnett huset har. Den vil og kjøpe deg tid til å lagre eller utføre siste nødvendige oppgaver i tilfelle strømmen forsvinner. Greit å ha om du sitter med noko viktig. Ha på eit lys i rommet så du ser når strømmen svikter. Endret 20. august 2009 av VroD01 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 De komponentene du har merket av er vel overspenningsbeskyttelse, noe ala MOV. http://en.wikipedia.org/wiki/Varistor Hvis problemet er ujevn spenning (spikes) så bør det hjelpe med et overspenningsvern. Eksempel, det finnes sikker billigere utgaver: http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=ove...=10459&mfr= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå