lnasm Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Hei! Jeg skulle hatt et javascript, som er enkelt å implentere i det jeg allerede har.. Det jeg da leter er at når teksten går lenger ned enn skjermen i str liksom, så skal scriptet automatisk scrolle seg nedover i et tempo jeg kan velge selv (håper dere skjønner hva jeg mener) Har funnet noen scripts, men de fleste ligger jo bare i en iframe og litt slikt, så har liksom ikke helt skjønt hvordan jeg skal forandre dette over til at det bare skal scrolle hvis det finnes en scrollbar liksom Noen som skjønte hva jeg mente() og som kan hjelpe? Takker for svar! Endret 19. august 2009 av AndyTheMaaan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Noe sånt du vil ha? <script> function scrollPage() { window.scrollBy(0,50); // horizontal and vertical scroll increments scrolldelay = setTimeout('scrollPage()',100); // scrolls every 100 milliseconds } function stopScroll() { clearTimeout(scrolldelay); } </script> <body onLoad="scrollPage()"> <!-- Tekst --> <a href="java script:stopScroll()">Stop auto scrolling</a> </body> Lenke til kommentar
lnasm Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Ah, se der ja! Det fungerte kjempeflott! Når jeg først har fått et svar så fort, du vet ikke om det er mulig at når den har vært på bunnen i f. eks... 3-4 sekunder, så går den tilbake til toppen og starter på nytt? edit; Evt at når den er nede så skal hele sida oppdateres? Endret 19. august 2009 av AndyTheMaaan Lenke til kommentar
lnasm Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Ingen som vet hvordan dette kan gjøres? Kan evt legge til at den oppdaterer seg automatisk hvert minutt f. eks, problemet er at mengden info på siden vil være forskjellig hele tida, og da kan det hende 1 minutt blir for kort tid for at den rekker å scrolle seg ned.. da kan 2 min være passende, men er det lite info så blir 2 min plutselig alt for lenge Håper noen av dere som kan JS har noen fornuftige svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg kommer dessverre ikke på noen særlig god løsning for dette. Du kan sette opp en timer som når den kommer til 1 minutt, så scroller den opp igjen. Eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå