Haraldson Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei! Har, og har hatt i i alle fall 4 år, en Pioneer VSX-C300. Problemet gjelder ikke selve receiveren, men med fjernkontrollen. Knappene på denne var i utgangspunktet veldig myke, men «trykkbare». Nå har noen av de hyppigst brukte knappene, som på/av, volum opp/ned, DVD/TV/AUX-inngangsvalg blitt nesten eller helt ubrukelige. Fram til et punkt fant jeg meg i det, men nylig knakk jeg kontrollen åpen og fjerna «tastematta». Nå er selve kretskortet eksponert, og hver gang fjernkontrollen skal brukes må jeg ha en strømførende metallbit tilgjengelig. Uansett, det var litt om forhistorien. Videre kan jeg informere om at jeg ikke liker Logitech Harmony One. Aller helst vil jeg ha en original Pioneer-kontroll, men ikke den som hører til receiveren min. Har gjort en del research uten å finne noe nyttig informasjon. Har til og med prøvd å sende e-post til en Pioneer-forhandler, uten å få svar. Er det noen som vet om Pioneer har noen slags universalfjernkontroll, eller om en kontroll tilhørende en annen enhet tilfeldigvis også fungerer på VSX-C300? Hvis ikke, forslag til gode universalkontroller som ikke heter Logitech Harmony One? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Logitech harmony 525? Philips har endel universalkontrollere. Skjønt hvis du sier hva som er galt med logitech kontrolleren, så er det lettere å finne en som oppfyller dine krav? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Vel, jeg opplever knappene på Harmony One som uforutsigbare — P+ hopper gjerne to kanaler opp ved et lett trykk. En annen ting er det at det er tungvint å bytte mellom enheter med den. Man kan jo delegere knapper til de forskjellige enhetene man har, men om én knapp brukes på flere enheter, må man gjerne inn og velge enhet før man bruker den. Så må man tilbake og velge aktivitet, f.eks. Se på TV. Dette blir mye knoting for lite utbytte etter min smak. Det blir vel litt det samme med 525, uten at jeg har prøvd knappene på denne, de kan jo være bedre og mer forutsigbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå