buntu Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) heisann Har et skjema som ser slik ut:: <form action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST" class="form_forgotten"> <div class="info_forgotten">Brukernavn</div><input type="text" name="brukernavn" class="input_regg_forgotten"><br /> <div class="info_forgotten">Epostadresse</div><input type="text" name="epost" class="input_regg_epost_forgotten"> <br /><br /> <input type="submit" class="formknapp_forgotten" value="Send meg informasjonen" name="resend_knapp"> </form> Og lurte nå på hvordan jeg skal gå videre for at IKKE submit-knappen skal være klikkbar om INGEN av feltene inneholder noe med hjelp av JavaScript (for det er vel det jeg må bruke til dette..)? det holder med at det ene feltet inneholder noe tekst.. Samme hvem av di, liksom, men ett av feltene MÅ inneholde tekst... om ikke det gjør det skal eller ikke knappen være klikkbar.. see? hilsen buntu Endret 19. august 2009 av buntu Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Eksempel: HTML: <form name='test'> <input type='text' name='felt1' onkeyup='checkFields()'> <input type='text' name='felt2' onkeyup='checkFields()'> <input type='button' name='knapp' value='Submit' disabled> </form> JS: function checkFields() { if(document.test.felt1.value!="" || document.test.felt2.value!="") document.test.knapp.disabled=false; else document.test.knapp.disabled=true; } Finnes sikkert mange andre måter å gjøre det på, men poenget er å kjøre en javascript funksjon hver gang feltene endres og deretter sette knapp.disabled=true eller false. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå