Gå til innhold

Får ikke tatt bilder om intern blits er aktiv

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag et veldig pent brukt D90.

Kan ta bilder så lenge jeg er i P,A,S,M og ikke aktiverer blits. Med det samme jeg aktiverer blits så fokuserer den bare, men ingen ting skjer når jeg trykker utløseren helt ned. Bruker jeg ekstern blits (SB-800) så fungerer alt fint.

Har jo rotet litt i menyene uten at det hjalp stort. Bruksanvisningen fulgte ikke med, ellers så skulle jeg selvsagt letet der først.

Fokuslampen funger også kun på i full auto om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg kikket i manualen, men ble ikke noe klokere.

Finner ikke noe som skal tilsi at den kun autofokuserer, men ikke eksponerer når den interne blitsen er poppet opp. Bruker jeg sb-800 eller ingen blits er alt fint.

her: http://www.fixya.com/support/t1977280-flash_not_working

sier de at det er en fabrikasjons feil, flere som har vært borti det?

Endret av semtex
Lenke til kommentar

Virker noe mystisk, kan prøve å nullstille hele kamera tilbake til fabrikk-innstillinger først. Om ikke det hjelper, sjekk med Nikon support/butikk (selv om det er bruktkjøp håper jeg for din del du fikk med kvittering?).

Lenke til kommentar

Har allerede resatt den, uten hell.

Kvitteringer fikk jeg heldigvis, og kameraet er ikke et år gammelt enda, så dette må vel være garanti sak.

kjipt uansett da jeg kjøpte dette fordi jeg ikke gadd å vente på at mitt andre kamera skulle bli erstattet. Så nå har jeg da to kameraer som jeg ikke får brukt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...