Gå til innhold

[Løst]kan noen sjekke logger fra en meget infisert pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg tre programmer for å holde min PC fri for uønsket snusk.

Malwarebytes >> a-squared Free >> Avira AntiVir Personal

To andre nytige programmer er; CCleaner og Revo Uninstaller

Det jeg ville gjort var som følger:

[1] Bruk Revo uninstaller til å avinstallere gammle Antivirusprogrammer, samt ukjente toolbars og messenger tilbehør som smileys og lignende. Toolbars fra kjente aktører som Google, Microsoft og Yahoo kan beholdes. Det samme gjelder for smileys som er lastet ned fra Microsoft.

Kjør Revo i Avansert modus for best resultat. Dog se gjennom filene som er funnet at disse tilhører programemt du avinstallerer.

[2] Det er mye diskusjoner om dette. Men når det gjelder fjerning av virus og annen malware, velger jeg å si det er best å midlertidig slå av systemgjenopprettingsfunskjonen. Les de to vedlagte linkene.

http://antivirus.about.com/od/windowsbasic...stemrestore.htm

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno...mp;x=8&y=11

[3] En runde med CCleaner vil nok ikke skade nå.

Slette besøkte nettsider er ikke så nødvendig. Dog ville jeg satt en hake i alle rutene under Windows Explorer, System, Avansert (untatt Wipe free space), Programmer, Internett, Multimedia, Verktøy og Windows.

Fjern også haken fra; Bare slett filer som er eldre enn 48 timer og velg sikker filsletting med 1 eller 3 overskrivinger. Kjør renser til det ikke er mer søppelfiler å finne, kjør også register til du fårmeldingen: Ingen feil funnet

[4] Se etter oppdateringer og kjør en ny runde med Malwarebytes.

[5] Last ned, installer og oppdater a-squared Free.

Velg Custom Scan, fjern andre stasjoner enn C:\, sett en hake ved Heuristic scan og start et søk med a-squared. PS: Husk å klikke på Save Repport knappen etter søket, for å lagre en loggfil.

[6] Last ned, installer, oppdater og kjør en scan med Avira.

[7] Post de nye loggfilene fra Malwarebytes, a-squared og Avira.

Lenke til kommentar

Er enig med mye av det Svenni212000 skriver her.

Selv har jeg SuperAntispyware og Malewarebytes, en kobinasjon av disse to anti-spywareprogrammene pluss et godt antivirusprogram og brannmur så bør du være godt sikret.

Jeg ser også at noen har lastet ned loggene og ser sikkert på dem nå. Så bare smør deg med tolmodighet jany66 så for du nok svar om hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar

Hei.

En stor takk til SNIPPSAT fra meg og en veldig glad nevø :)

Mbam er oppdatert og skannet på nytt, fant ingen ting.

Har avinstallert Symatec Antivirus og installert Avira og Online Armor.

Secunia var det programmet het ja :) Tenkte på dette programmet men hadde glemt navnet.

Software oppdateres nu i dette øyeblikk.

Igjen takk.

Jany66

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...